تاریخ: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۳۲۷۱۲۳
سرویس خبر : انرژی

خراسان جنوبی در زمینه توسعه نیروگاه‌های خورشیدی خانگی ظرفیت بالایی دارد

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی بیرجند گفت: در حوزه روستایی تلاش می‌کنیم نیروگاه‌های پشت بامی استان را توسعه دهیم چراکه ظرفیت استفاده از خورشید در استان وجود دارد و کمکی به درآمد روستائیان خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، سینا سرحدی اظهار داشت: دستگاه انرژی‌های بادی در «درح» احداث شده و در حوزه انرژی خورشیدی جزو اولین استان‌ها در کشور هستیم و اولین سرمایه‌گذار خارجی در بخش انرژی خورشیدی هم در خراسان جنوبی و در خوسف سرمایه‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه در حوزه جذب سرمایه‌گذار خارجی برای انرژی خورشیدی در کشور پیشرو بودیم و درخواست جدیدی هم داریم، گفت: در حوزه روستایی تلاش می‌کنیم انرژی‌های تجدیدپذیر انشعابی یعنی نیروگاه‌های پشت بامی استان را توسعه دهیم چرا که کمکی به درآمد روستائیان خواهد بود.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی بیرجند تصریح کرد: خراسان جنوبی در لوله کشی آب و انتقال آب از گذشته جزو استان‌های پیشرو بوده، بنابراین هم اکنون به دنبال پیوند حوزه انرژی و انبوه‌سازی ساختمان هستیم.

سرحدی با اشاره به ناترازی انرژی در کشور افزود: اولویت، قطع برق چاه‌های کشاورزی است که برای این مهم باید از حوزه انرژی‌های خورشیدی استان استفاده کنیم، چرا که بالای ۳۲۰ روز آفتاب داریم و باید از این نعمت استفاده کرد.

وی تصریح کرد: انبوه‌سازان باید به نیروگاه تجدیدپذیر توجه ویژه داشته باشند و برای احداث نیروگاه‌های سه مگاوات تا ۱۰ مگاوات صندوق محیط زیست با بانک‌ها قرارداد دارد، نیروگاه سودآورترین کار است که درآمد تضمین شده دارد و بهترین کار برای استان خراسان جنوبی سرمایه گذاری در این حوزه است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه در برنامه پنجم و ششم ۵ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر باید داشتیم، اما بعد از هشت سال هنوز به هزار مگاوات هم نرسیده‌ایم، افزود: نیاز کشور ۷۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر است.

وی با بیان اینکه نیروگاه سه مگاواتی ما دو میلیارد تومان درآمد دارد، تولیدکننده برق می‌تواند انرژی را در بورس به فروش برساند، گفت: استان ما هزار میلیارد تومان برای انرژی‌های تجدید پذیر نیاز دارد و نمایندگان باید این مهم را پیگیری کنند چراکه بازار کار در استان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده