تاریخ: ۰۳ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۰
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۳۲۷۷۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۱۳۱ میلیون تن ذخایر معدنی در سیستان و بلوچستان شناسایی شد

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان از شناسایی ۱۳۱ میلیون تن ذخایر معدنی در این استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، بتول دانش شهرکی روز یکشنبه افزود: عمده ذخایر شناسایی شده امسال در سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف نظیر طلا، مس و فلدسپات است.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های مستعد در زمینه سرمایه ‏گذاری بویژه در بخش معدن به شمار می‌رود و فعال‌شدن این ظرفیت از یک سو سرمایه‌گذاران را به سمت خود می‌خواند و از ‏سوی دیگر تحولی بزرگ در اشتغالزایی و اقتصاد کشور و استان ایجاد می‌کند. ‏‎

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: معادن و ذخایری مانند مس، آنتیموان، تیتانیوم، سنگ آهن و آهن پلاسری، ‏سرب، روی، طلا، منگنز، کرومیت، قلع، تنگستن و کانسار‌های غیرفلزی نظیر تالک، منیزیت، ‏گل سفید، فلدسپات، کائولن، سیلیس و سنگ‌های ساختمانی بویژه گرانیت که فعال‌شدن آن‌ها ظرفیت تحولی عظیم در اشتغالزایی و ‏اقتصاد کشور و استان ایجاد و این خطه را به بهشت مواد معدنی ایران تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان مملو از ذخایر غنی و متنوع معدنی فلزی و غیرفلزی است، برخی از معادن این استان به دلیل ظرفیت‌های بالای ذخایر در رتبه‌های اول و دوم کشوری قرار گرفتند به‌گونه‌ای که این استان رتبه نخست معادن آنتیموان و رتبه دوم معادن منیزیت کشور را به خود اختصاص داده است.

دانش شهرکی ادامه داد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان بهشت معادن است ما برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌های خدادادی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

سیستان و بلوچستان با قرار داشتن بر روی کمربند فلزی و معدنی جهان که از صربستان تا پاکستان ادامه دارد حاوی ذخایر غنی از فلزات و کانسار‌های معدنی از قبیل کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی، قلع، تنگستن، طلا و همچنین عناصر و کانسار‌های غیرفلزی نظیر تالک، منیزیت، گل سفید و سنگ‌های ساختمانی و تزئینی به ویژه گرانیت و مرمر است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سیستان و بلوچستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده