تاریخ: ۰۳ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۲۷۸۳۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

با تعرفه، قیمت خودرو‌های برقی و بنزینی را نزدیک هم می‌کنیم

‌می‌متالز - وزیر صمت گفت: خودرو‌های برقی نسبت‌به خودرو‌های بنزینی اختلاف قیمت مختصری دارند. با جبران تعرفه در تلاش هستیم قیمت‌ها را به هم نزدیک کنیم.

به گزارش می‌متالز، عباس علی‌آبادی در مورد تعرفه واردات خودرو‌های هیبرید و برقی افزود: برای تشویق مردم در استفاده از این خودروها، حفظ محیط‌زیست و صرفه‌جویی سوخت باید مشوق‌هایی را پیش‌بینی کرد.

یکی از این مشوق‌ها تعرفه است که در آیین‌نامه پیشنهادی به دولت نیز دیده شده است یعنی تعرفه را بسیار کم در نظر گرفته‌ایم.

وزیر صمت ادامه داد: اگر این موضوع مصوب شود هم کمک بسیار خوبی برای تعادل در قیمت خواهد بود و هم بازار را به شدت مدیریت می‌کند.

وزیر صمت ادامه داد: اینکه چند سالی رونق خودرو‌های برقی به تعویق افتاد و خودرو‌های بنزینی و دیزلی توسعه بیشتری پیدا کرد، دچار بحران زیست محیطی نبوده‌ایم. البته چالش‌های ذخیره‌سازی انرژی هم وجود داشت، اما با تعلق جایزه نوبل به باتری‌های لیتیومی و حمایت جهان از خودرو‌های برقی، تمرکز بر تولید این خودرو‌ها باردیگر موردتوجه قرار گرفت.

بهترین روش مدیریت مسائل زیست‌محیطی همین استفاده از خودرو‌های برقی است. پروژه خودرو‌های برقی در ایران از سال ١٣٧٨ مورد توجه قرار گرفت و تمرکز بر خودرو‌های برقی آغاز شد، اما تا چندی پیش پشت در‌های سازمان استاندارد متوقف مانده بود تا اینکه با حمایت رئیس‌جمهور، بلافاصله فرآیند حل مشکلات در دستور کار قرار گرفت و موضوع خط تولید خودرو‌های برقی پیش افتاد.

منبع: اخبار خودرو (دنیای خودرو)

عناوین برگزیده