تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۳
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۲۷۹۵۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیش‌بینی چشم‌انداز عملکرد مجتمع ذوب آهن اصفهان/ تغییر فناوری عامل مهم در افزایش ظرفیت

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره مجتمع ذوب آهن اصفهان درباره چشم‌انداز آینده این مجموعه، گفت: افزایش بهره‌وری، کنترل هزینه‌ها، به‌روزرسانی تکنولوژی، تولید محصولات متنوع و… از چشم‌انداز‌های آینده مدیران است که در صورت انجام، می‌توان گفت شرایط فعلی مجتمع ذوب آهن، بهبود خواهد یافت.

به گزارش می‌متالز، مهدی نصر مطرح کرد: ذوب آهن اصفهان به دلیل وجود محدودیت و مسائل زیست محیطی، نمی‌تواند ظرفیت خود را توسعه دهد و از طرفی این مجموعه هنوز نتواسته به میزان ظرفیت نامی خود برسد؛ لذا این شرکت زمانی می‌تواند افزایش ظرفیت داشته باشد که بتواند تکنولوژی خود را تغییر دهد و به سمت فرآیند احیا، پیش قدم شود.

وی، یکی از دلایل زیان دهی شرکت ذوب آهن اصفهان را نبود سهمیه انرژی، دانست و ادامه داد: یکی از دلایل سودهی شرکت‌های تولیدی فولاد، استفاده از یارانه برق و گاز است، اما ذوب آهن اصفهان از این یارانه بی‌بهره است.

عضو هیات مدیره مجتمع ذوب آهن اصفهان، افزود: همچنین وجود تحریم‌ها نیز دردسر‌های زیادی را برای این مجموعه در برداشته، چراکه در حال حاضر واردات زغال سنگ باکیفیت برای این مجموعه، مشکل‌ساز شده است.

به گفته نصر، هزینه‌های نیرو انسانی ذوب آهن اصفهان عاملی برای زیان‌دهی این مجتمع نیست، چراکه پرداخت این هزینه‌ها به ریال محاسبه شده و تاثیرچشمگیری در شرایط فعلی آن ندارد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده