تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۲۸۱۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

موضع‌گیری کمیسیون ملی برند (ویژند) در رابطه با معرفی برند‌ها بدون ضابطه علمی با عنوان تندیس فروشی

‌می‌متالز - ارزش‌گذاری برند‌ها در راستای قبول بعنوان وثایق قابل تایید نظام بانکی و یا محاسبه در بهای تمام شده کالا‌ها در دستور کار کمیسیون ملی برند قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، «امیرحسین اسدی» مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار و دبیر کمیسیون ملی برند، ضمن بیان مطلب فوق گفت: پیش نویس دستورالعمل نحوه حمایت و توسعه برند (ویژند) ملی و بین‌المللی پس از چند ماه کار کارشناسی تهیه شده و به‌زودی به تصویب کمیسیون خواهد رسید.

وی افزود: در این بسته حمایتی، اقدامات و مشوق‌هایی برای برند‌های برتر کشور همچون مشوق‌های تبلیغاتی، معافیت‌های مالیاتی، تبلیغات بین المللی و. در نظر گرفته شده است.

دبیر کمیسیون ملی برند در ادامه تاکید کرد: با عنایت به لزوم توسعه شرکت‌ها و موسسات بین‌المللی تبلیغات و برندینگ، مقرر شد اعضای کمیسیون، تلاش خود را در رابطه با توسعه شرکت‌های بین‌المللی برندسازی و تبلیغات انجام دهند تا زمینه تبلیغا و برندسازی بهتر کالا و خدمات ایران در عرصه بین‌الملل فراهم آید.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد با هدف توسعه تبلیغات بین‌الملل صنایع کشور در بازار‌های جهانی، جشنواره‌ای در خصوص تبلیغات و برندینگ بین‌الملی صنعت، با عنوان پیشنهادی جشنواره ملی تبلیغات بین‌المللی صنایع برنامه‌ریزی و اجرا شود تا کسب و کار‌های فعال در حوزه بین‌الملل در این حوزه و نحوه فعالیت آن‌ها مورد بررسی و الگوسازی قرار گیرد.

اسدی با بیان اینکه یکی از مشکلات حال حاضر کشور، معرفی برند‌های مختلف توسط شرکت‌ها و موسسات مختلف بدون انجام فرآیند‌های علمی است که اصطلاحا با عنوان تندیس فروشی در کشور مطرح است، خاطرنشان کرد: در این رابطه نامه‌ای به دستگاه‌های مربوطه ارسال شده تا از برگزاری همایش‌های انتخاب برند برتر، بدون ضابطه و دستورالعمل‌های علمی جلوگیری شود.

وی در ادامه یادآور شد: در این جلسه مقرر شد راهکار‌های قانونی و فرهنگی ممانعت و توقف فرآیند‌های غیررسمی موجود درکشور برای انتخاب برند برتر، حداکثر تا یک هفته توسط دبیرخانه مشخص و ابلاغ شود.

اسدی ادامه داد: با عنایت به لزوم ارزش‌گذاری برند، ساماندهی خرید و فروش برند، تدوین شاخص‌های مراکز ارائه خدمات برند و کمک به شکل‌دهی مسیر استاندارد ارزش‌گذاری، کمیسیون موظف شده تا حداکثر ظرف مدت دوماه، نسبت به تدوین درفت اولیه ارزش‌گذاری مبتنی بر نیازها، الزامات، راهبردها، قوانین و دستورالعمل‌ها اقدام و درفت اولیه آیین نامه نهایی خواهد شد.

وی همچنین گفت: کمیسیون ملی برند تلاش دارد تا یک مسیر شفاف، در دسترس و حرفه‌ای را در مسیر صاحبان کسب‌وکار قرار دهد تا با استفاده از ظرفیت‌های صنعت برند، زمینه‌ساز توسعه صنعت در کشور شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده