تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۹۴۲
کد خبر: ۳۲۸۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نگاهی بر آخرین عملکرد معین اقتصادی شهرستان منوجان

می متالز - مهندس تیمور منصوری معاون توسعه و مهندسی گهر زمین با اشاره به فعالیت های گسترده این شرکت در منوجان عنوان کرد: با توجه به اینکه شرکت گهر زمین بعنوان معین اقتصاد مقاومتی شهرستان منوجان است، در بخش منابع طبیعی و احیای سفره آب دشت منوجان ۹۰ هکتار جنگل کاری صورت گرفته است که حدود ۲۰۰ هکتار دیگر در حال اجرا می باشد.
نگاهی بر آخرین عملکرد معین اقتصادی شهرستان منوجان

به گزارش می متالز، معاون توسعه و مهندسی گهر زمین در ادامه عنوان کرد: در بخش زیرساخت های شهرستان منوجان مطالعات پهنه های معدنی در وسعت ۴ هزار کیلومتر مربع فاز یک انجام شده است که فاز تکمیلی آن در دست اجرا می باشد.

وی با اشاره به اینکه بعضی روستاها از تراکم دامی بالاتری برخوردارند افزود: مطالعات راه اندازی واحدهای بیوگاز توسط دانشگاه صنعتی شریف انجام شده است که برق مورد نیاز سیستم سرمایشی را تامین می نماید.

مهندس منصوری صنایع دستی منوجان را از هنرهای بسیار خوب و ماندگار این شهرستان اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از یکصد عدد تابلو فرش و رومبلی توسط بانوان هنرمند منوجان آماده شده است. وی همچنین اظهار داشت: در مجموع، ۲۰۰ دستگاه دار قالی در حال کار می باشد که تا کنون بیش از ۱۰ درصد از این فرشها آماده شده است.

معاون توسعه و مهندسی گهر زمین با اشاره به فعالیت های قابل تحسین بافندگان منوجانی گفت: تا کنون بیش از پنج هزار عدد شال زنانه توسط بافندگان تولید شده است که این میزان قابل تحسین می باشد. وی در ادامه گفت: نمایشگاه صنایع دستی منوجان در شهرهای کرمان، سیرجان و همچنین به طور دائمی در منوجان آغاز شده است.

مهندس منصوری با اشاره به فعالیت های فرهنگی و گردشگری گهر زمین در منوجان عنوان کرد: آبشار بخش گردشگری این شهرستان راه‌اندازی شده است همچنین در ایام نوروزی مراسم جشن و شادی با مدیریت صدا هر شب در محل گردشگری منوجان برگزار شد.

منبع: گهر زمین
عناوین برگزیده