تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۳۲۸۸۹۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

«پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران» ۱۹ تا ۲۱ دی‌ماه در برج میلاد برگزار می‌شود

‌می‌متالز - انجمن تولیدکنندگان فولاد با انتشار پوستر «پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران» اعلام کرد این رویداد ویژه طی سه روز از ۱۹ تا ۲۱ دی‌ماه سال‌جاری در برج میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، انجمن فولاد از کلیه تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان داخلی زنجیره آهن و فولاد کشور دعوت کرده در این رویداد ملی، علاوه بر ارائه فرصت‌های ساخت داخل برای شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی، از دستاورد‌های خود در حوزه بومی‌سازی، توسعه تکنولوژی و ساخت داخل رونمایی کنند.

اطلاعات تماس با دبیرخانه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران:

تلفن دبیرخانه: ۴-۸۸۵۵۱۷۰۱-۰۲۱

فکس: ۸۸۵۵۱۷۰۵ - ۰۲۱

ایمیل: events@steeliran.org

برگزاری میز تعمیق ساخت داخل در پنجمین جشنواره ملی فولاد/ ۱.۷ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی در زنجیره فولاد

دکتر بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به نقش نهضت بومی‌سازی در کاهش ارزبری در تولید فولاد گفت: از سال ۱۳۹۷ که نهضت بومی‌سازی و بهره‌برداری حداکثری از توان ساخت داخل در زنجیره فولاد با قوت و همت مضاعفی دنبال شد، ارزبری تولید فولاد کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته و با بیش از ۶۰ درصد کاهش به ۶۵ دلار به ازای هر تن رسیده است.

سبحانی ادامه داد: یکی از بارزترین جلوه‌گاه‌های این دستاورد، جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد است که هر ساله به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارتخانه‌های صمت و علوم و سازمان ایمیدرو برگزار می‌شود و در آن شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی فرصت‌های ساخت داخل خود را ارائه می‌کنند و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز به ارائه توانمندی‌های خود می‌پردازند تا با بهم‌رسانی این دو، از توان ساخت داخل بهره بیشتری برده شود.

رئیس انجمن فولاد همچنین از برگزاری میز تعمیق ساخت داخل در این رویداد خبر داد و گفت: در جشنواره امسال نیز همچون دوره‌های گذشته میز تعمیق ساخت داخل در زنجیره فولاد با انعقاد قرارداد‌ها و تفاهم نامه‌هایی بین شرکت‌های بزرگ این زنجیره و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود که میزان صرفه جویی ارزی این قرارداد‌ها در طی ۴ دوره قبلی جشنواره حدود ۱.۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

لیست نیاز‌های بومی‌سازی و فناورانه فولاد خوزستان اعلام شد

شرکت فولاد خوزستان به مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با محوریت بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی، لیست نیاز‌های بومی‌سازی و فناورانه خود را در حوزه‌های زیر به دبیرخانه جشنواره ملی فولاد اعلام کرد:

  • مواد اولیه و مواد مصرفی
  • قطعات و تجهیزات
  • سیستم‌ها
  • فناوری‌های نوین کاهش مصرف انرژی
  • استحصال از مواد معدنی کم عیار
  • توسعه انقلاب صنعتی چهارم
  • توسعه تولید فولاد سبز

جزئیات این لیست در ویژه‌نامه رسمی این جشنواره و نمایشگاه از طریق گروه رسانه‌ای چیلان منتشر و به اطلاع بازدیدکنندگان می‌رسد.

پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، سه‌شنبه هفته آینده (۱۹ دی‌ماه) در برج میلاد تهران شروع می‌شود و به مدت ۳ روز تا ۲۱ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

هتل‌های تهران آماده پذیرایی از شرکت کنندگان و میهمانان جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد

تخفیف هتل‌های ۵ ستاره تهران برای میهمانان پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران:

  • هتل آزادی - ۱۵ درصد
  • هتل اسپناس پالاس - ۱۰ درصد
  • هتل استقلال - ۵ درصد

بر اساس اعلام ستاد برگزاری پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، تخفیفات ویژه فوق جهت تسهیل اقامت حامیان، شرکت کنندگان، میهمانان و بازدیدکنندگان این رویداد ملی در نظر گرفته شده است.

برای دریافت کد تخفیف ویژه جشنواره فولاد، با شماره همراه درج شده در پوستر فوق (آقای بیات) و یا با دفتر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به شماره ۴ - ۸۸۵۵۱۷۰۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

حضور «شرکت‌های بزرگ معدنی و فولادی» در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد

شرکت‌های بزرگ معدنی و فولاد کشور در این رویداد ملی حضور فعالی دارند و به ارائه نیاز‌ها و فرصت‌های بومی‌سازی و ساخت داخل، نیاز‌های فناورانه در زنجیره آهن و فولاد می‌پردازند.

این رویداد تخصصی که به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و سازمان ایمیدرو به مدت سه روز (از ۱۹ الی ۲۱ دی‌ماه) در برج میلاد تهران برگزار می‌شود، شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی کشور همانند: فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان (فخوز)، ذوب آهن اصفهان، معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل)، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد)، هلدینگ میدکو، هلدینگ صنایع و معادن ماهان، گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان (هرمز)، آهن و فولاد ارفع، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ)، سنگ آهن مرکزی ایران، اپال پارسیان، صبا فولاد خلیج فارس، فولاد اکسین، جهان فولاد کرمانشاه و… حضور دارند.

میز تعمیق ساخت داخل در پنجمین دوره این رویداد شامل تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های داخلی‌سازی قطعات، تجهیزات، دانش فنی و فرآیند‌های استراتژیک در فولاد و صنایع معدنی کشور می‌باشد که جزئیات آن به زودی توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اهداء جایزه ملی فولاد ایران و تقدیر از سازندگان داخلی برتر با حضور مقامات و مسوولین به همراه رونمایی از دستاورد‌های ساخت داخل و فناورانه زنجیره آهن و فولاد از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، سه‌شنبه هفته آینده (۱۹ دی‌ماه) در برج میلاد تهران شروع می‌شود و به مدت ۳ روز تا ۲۱ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

ثبت نام جهت حضور در جشنواره:
۰۲۱-۸۸۵۵۱۷۰۱-۴ داخلی ۳۳۷

منبع: چیلان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده