تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۴:۲۹
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۲۹۳۹۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران:

کشور در تولید فولاد‌های آلیاژی به خودکفایی رسیده است

‌می‌متالز - در اولین دوره ارزیابی شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی استان یزد که بر اساس معیار‌های اقتصاد مقاومتی و از سوی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه الغدیر و به میزبانی شرکت فولاد آلیاژی ایران برگزار شد، لوح زرین نشان اقتصاد مقاومتی به شرکت فولاد آلیاژی ایران اهدا گردید.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران (فولاژ)، در نخستین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور استاندار، فرمانده سپاه الغدیر و جمعی از صاحبان صنایع در شرکت فولاد آلیاژی ایران برگزار شد، به ۲۵ واحد تولیدی در استان، نشان اقتصاد مقاومتی اهدا گردید.

استفاده از ظرفیت‌های تولید فولاد در کشور

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در این مراسم با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی در شرایط اقتصادی کنونی کشور را اقتصاد مقاومتی و خودکفایی دانست و گفت: صنایع معدنی و فلزی همواره از جایگاه مهمی در توسعه اقتصادی جوامع برخوردار بوده‌اند و در شرایط حال حاضر کشور که بیش از هر زمان دیگری نیاز به رشد اقتصادی و برون‌رفت از شرایط وابستگی به نفت احساس می‌شود، این صنایع می‌توانند به طور ویژه‌ای نقش‌آفرینی کنند.

شرکت فولاد آلیاژی ایران صاحب‌ سبک است

محمد کمال‌زاده، شرکت فولاد آلیاژی ایران را در صنعت فولاد صاحب سبک و تکنیک خواند و خاطرنشان کرد: این شرکت در ابتدا کار خود را با تولید ۱۸۰ نوع گرید فولادی آغاز کرد و در حال حاضر توانسته باتکیه‌بر دانش فنی خود بیش از ۴۴۷ گرید فولاد‌های خاص را تولید کند که حتی می‌تواند این دانش را به سایر کشور‌ها نیز صادر کند.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد به رابطه بین توسعه‌یافتگی یک کشور و تولید فولاد‌های خاص اشاره کرد و ادامه داد: تولید فولاد "تند بر" یکی از حساس‌ترین و فنی‌ترین فولاد‌های آلیاژی است و دست‌یافتن به دانش تولید آن کار بسیاری سخت است که شرکت فولاد آلیاژی ایران توانسته برای اولین بار با موفقیت به تولید این نوع فولاد خاص دست یابد.

خودکفایی کشور در تولید فولاد‌های آلیاژی

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در ادامه بر این موضوع تأکید کرد که صنعت فولاد‌های آلیاژی پیش‌نیاز ایجاد توسعه در کشور‌های در حال توسعه و توسعه‌یافته به‌شمار می‌آید و گفت: تولید فولاد‌های آلیاژی در ایران در حال افزایش و رشد است، به طوری که کشور در تولید این نوع محصولات به خودکفایی رسیده و امکان صادرات آن نیز وجود دارد.

محمد کمال‌زاده با اشاره به این موضوع که در حال حاضر شرکت فولاد آلیاژی ایران تمام نیاز داخل کشور در هر گرید فولاد‌های خاص را تأمین می‌کند، ادامه داد: این واحد فولادی بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع فولاد‌های آلیاژی در ایران و خاورمیانه با ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن انواع فولاد‌های آلیاژی در هر گریدی است و با افتتاح فولادسازی ۲ این عدد به ۱۳۰۰ میلیون تن می‌رسد.

استفاده از ظرفیت‌های حوزه دانش‌بنیان

وی در ادامه استفاده از ظرفیت‌های حوزه دانش‌بنیان را یکی از مسیر‌های رسیدن به خودکفایی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: دیدگاه ما به‌ عنوان صنعت نسبت به حوزه دانش‌بنیان، خاص است و ما اگر بخواهیم در حوزه صنعتی مثل فولاد در دنیا سرآمد باشیم، راهی به جز ورود به حوزه دانش نداریم.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با اشاره به شرایط کنونی اقتصادی کشور، فعالان اقتصادی را فرماندهان میدان جنگ موجود دانست و خاطرنشان کرد که آن‌ها در خط مقدم جنگ اقتصادی حضور دارند و تکریم و تجلیل از فعالان این جبهه، وظیفه همه سازمان‌ها و نهاد‌ها است.

منبع: فولاد آلیاژی ایران

کشور در تولید فولاد‌های آلیاژی به خودکفایی رسیده است

کشور در تولید فولاد‌های آلیاژی به خودکفایی رسیده است

کشور در تولید فولاد‌های آلیاژی به خودکفایی رسیده است

کشور در تولید فولاد‌های آلیاژی به خودکفایی رسیده است

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده