تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۰۲
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۲۸۹۷۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آذر پردرآمد برای گروه فلزات اساسی

‌می‌متالز - ادامه‌دار بودن روند صعودی قیمت قراضه و سنگ‌ آهن در بازار‌های جهانی منجر به رشد قیمت محصولات فولادی در آبان و آذر شد. اکنون صورت‌های مالی منتشر شده از گروه فلزات اساسی در بازار سرمایه از رشد درآمد آن‌ها در آذرماه و ۹ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، قیمت سنگ‌ آهن و قراضه در بازار‌های جهانی از هفته آخر مهرماه صعودی شد و قیمت محصولات فولادی نیز از یکی دو هفته بعد گارد صعودی گرفت. ادامه‌دار بودن روند صعودی قیمت قراضه و سنگ‌ آهن منجر به رشد قیمت محصولات فولادی در آبان و آذر شد. اکنون صورت‌های مالی منتشر شده از گروه فلزات اساسی در بازار سرمایه از رشد درآمد آن‌ها در آذرماه و ۹ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر می‌دهد. درآمد آذر ماه تعدادی از تولیدکنندگان گروه فلزات اساسی به صورت نمودار زیر است:

آذر پردرآمد برای گروه فلزات اساسی

مجموع درآمد آذرماه این ۲۵ تولیدکننده معادل ۲۹ هزار و ۷۵۹ میلیارد تومان است. در این گروه حتی شرکتی با درآمد ماهانه بالاتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز فعالیت می‌کند، ولی در تولیدکنندگان مورد بررسی فخوز، ذوب، ارفع و کاوه درآمد به مراتب بالاتری دارند. پس از آن‌ها هرمز جای می‌گیرد و درآمد ۲۰ شرکت بعدی کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان است. ضمن اینکه درآمد ۱۵ شرکت به هزار میلیارد تومان نیز نمی‌رسد. ولی درآمد بسیاری از شرکت‌های این دسته نسبت به آذر سال ۱۴۰۱ رشد کرده است.

آذر پردرآمد برای گروه فلزات اساسی

در میان تولیدکنندگان مورد بررسی فسوژ در آذر ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین رشد درآمد را داشت. درآمد فسوژ نزدیک به ۲۶ برابر رشد کرده است. فماک پس از فسوژ در رتبه بعدی قرار می‌گیرد. درآمد آذر ۱۴۰۲ فماک نسبت به آذر ۱۴۰۱ حدود ۳۵۲ درصد بیشتر بود. پس از فماک فقط دو شرکت موفق شدند در آذر ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ درصد بالاتر از آذر ۱۴۰۱ درآمد داشته باشد. این دو شرکت ارفع و فسبزوار هستند. درآمد ارفع و فسبزوار در این بازه به ترتیب ۱۳۶ و ۱۰۴ درصد رشد کرد.

درآمد تعدادی از تولیدکنندگان نیز در آذر امسال کمتر از آذر سال قبل بود. در این میان فپنتا، فوکا و سپس فجر بیشترین افت درآمد را تجربه کردند. با این حال درآمد تمام این شرکت‌ها در ۹ ماه ابتدایی از سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرده است.

آذر پردرآمد برای گروه فلزات اساسی

درآمد تمام تولیدکنندگان مورد بررسی در سال جاری بیشتر از سال قبل بود. در این میان فماک با رشد ۱۴۳ درصدی درآمد در صدر قرار می‌گیرد. رتبه بعدی به کویر با رشد ۷۳ درصدی درآمد ۹ ماهه اول نسبت به سال قبل می‌رسد و پس از آن فسبزوار و فسوژ در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. حتی شرکت‌هایی که در آذر ۱۴۰۲ درآمدی کمتر از آذر ۱۴۰۱ کسب کرده بودند نیز در ۹ ماه اول ۱۴۰۲ نسبت به ۹ ماه اول ۱۴۰۱ درآمد بالاتری به ثبت رسانده‌اند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده