تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۲۸۹۷۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

خیز صعودی قیمت ورق گرم در آخرین روز ۲۰۲۳

‌می‌متالز - با آغاز روند صعودی قیمت سنگ آهن در طول ماه‌های گذشته قیمت محصولات فولادی به خصوص ورق گرم نیز صعودی شد. قیمت ورق گرم چین از ۵۳۲ دلار در نیمه مهرماه تا ۵۶۴ دلار در معامله روز جمعه افزایش پیدا کرد.

به گزارش می‌متالز، قیمت ورق گرم چین در آخرین روز معاملاتی بورس فلزات لندن در سال ۲۰۲۳ به روند صعودی خود ادامه داد. ضمن اینکه منابع مختلف از رشد قیمت سنگ‌ آهن در چین تا کانال قیمتی ۱۴۱ دلار خبر می‌دهند. پس از آغاز روند صعودی قیمت سنگ‌ آهن در طول ماه‌های گذشته قیمت محصولات فولادی به خصوص ورق گرم نیز صعودی شد. قیمت ورق گرم چین از ۵۳۲ دلار در نیمه مهرماه تا ۵۶۴ دلار در معامله روز جمعه افزایش پیدا کرد. متوسط قیمت ورق گرم چین در بورس فلزات لندن به قرار نمودار زیر است:

خیز صعودی قیمت ورق گرم در آخرین روز ۲۰۲۳

متوسط قیمت ورق گرم چین از ۱۱ مهرماه تا آخرین معامله سال ۲۰۲۳ بیش از ۶ درصد افزایش پیدا کرد. در این مدت قیمت این نوع ورق تا ۵۸۲ دلار نیز افزایشی شد، ولی پس از دخالت دولت چین در بازار سنگ‌ آهن، قیمت ورق اندکی کاهشی شد. اکنون در روز‌هایی که سنگ‌ آهن به قیمتی بالاتر از ۱۴۰ دلار رسیده است، ورق گرم دوباره صعودی شد. با این حال قیمت ورق گرم آمریکا بدون توجه به نوسانات قیمتی سنگ‌ آهن در طول ماه‌های گذشته به روند افزایشی خود ادامه می‌داد.

خیز صعودی قیمت ورق گرم در آخرین روز ۲۰۲۳

متوسط قیمت ورق گرم آمریکا از ۷۱۴ دلار به ازای هر تن تا ۱۱۰ دلار افزایش یافت در نتیجه برآیند قیمت ورق از ۱۱ مهر تا آخرین روز معاملاتی سال ۲۰۲۳ بیش از ۵۴ درصد مثبت است. با افزایش قیمت قراضه و سنگ‌ آهن انتظار می‌روند روند صعودی قیمت ورق آمریکا نیز ادامه پیدا کند. البته قراضه در طول ماه‌های گذشته حساسیت بالایی به نوسانات قیمت سنگ‌ آهن داشت. قیمت قراضه در مدت کوتاهی همراه با قیمت سنگ‌ آهن صعودی شد، ولی پس از مداخله دولت چین در بازار سنگ‌ آهن قیمت قراضه نیز عقب نشینی کرد.

خیز صعودی قیمت ورق گرم در آخرین روز ۲۰۲۳

قیمت قراضه آهن تحویل روز در آخرین روز معاملاتی سال ۲۰۲۳ برابر با ۴۰۶ دلار در هر تن بود. برآیند قیمت قراضه از ۱۱ مهرماه تا کنون بیش از ۱۰ درصد مثبت است. پایین‌ترین قیمت قراضه در این بازه زمانی ۳۵۴ دلار بود و بالاترین قیمت قراضه نیز به ۴۳۰ دلار به ازای هر تن رسید. با اینکه سنگ‌ آهن در آخرین روز‌های معاملاتی سال ۲۰۲۳ موفق به ثبت سقف ۱۴۱ دلار به ازای هر تن شد، ولی قیمت قراضه به سقف قیمتی خود نرسید. با این حال نشریه متال‌بولتن در این‌باره نوشت صادرکنندگان قراضه آهن به ترکیه قیمت‌های پیشنهادی خود را افزایش داده‌اند و احتمالا نخستین معامله در سال ۲۰۲۴ نیز با قیمت بالاتری نسبت به قیمت‌های فعلی انجام خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده