تاریخ: ۱۶ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۹
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۲۹۰۰۴
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

کاهش جزیی صادرات قراضه اروپا در سال گذشته

‌می‌متالز - سال گذشته میلادی صادرات قراضه آهن اروپا ۵ درصد کاهش داشته به ۱۵ میلیون تن رسید. مسائل مربوط به عرضه و تقاضا حجم معاملات را نسبتا ثابت نگه داشت. انگلیس که بزرگترین عرضه کننده قراضه اروپاست با کاهش ۲۳ درصدی در صادرات روبرو بود که به ۵ میلیون تن رسید.

به گزارش می‌متالز، دومین صادرکننده اصلی اروپا نیز آلمان بود که با رشد حدود ۷ درصدی صادرات قراضه آن به ۲.۸۵ میلیون تن رسید. ترکیه و هند نیز خریداران اصلی قراضه اروپا به شمار می‌رفتند.

از جمله فاکتور‌های تاثیر گذار بر صادرات قراضه اروپا در سال گذشته می‌توان به تاثیر تورم بر تقاضای داخلی حوزه یورو، خطرات مداوم ناشی از جنگ اوکراین و وابستگی به انرژی روسیه، نوسانات نرخ یورو، تقاضای پایین واردات و افت قیمت ها، افزایش سهم قراضه در تولید فولاد و کاهش تقاضای ترکیه به عنوان خریدار اصلی اشاره کرد.

صادرات قراضه اروپا تا حد زیادی به حرکت اقتصاد جهانی بستگی دارد. اگر شاخص‌های کلان بهبود یابد، ممکن است حجم صادرات افزایش یابد. از سوی دیگر، اتحادیه اروپا به منظور دستیابی به اهداف کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به اقداماتی برای محافظت از بازار داخلی قراضه خود برای مصرف داخلی متوسل خواهد شد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده