تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۲۹
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۳۲۹۶۵۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

گزارشی از اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران

‌می‌متالز - اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد با حضور جمعی از مسوولان و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ فولادی برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد با حضور جمعی از مسوولان و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ فولادی برگزار شد.

دستاور‌های ارزشمند بومی‌سازی برای صنعت فولاد/ وابستگی صنعت فولاد به خارج ۸۵ درصد کاهش پیدا کرده است

نادر سلیمانی رئیس هیات اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد در پایان این مراسم گفت: امروز با همت همه اعضای انجمن فولاد و تمامی و فولادسازان کشور ۲۶هزار قطعه شناسایی شده و در جامعه فولاد عرضه شده است.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر وابستگی این صنعت به خارج ۸۵درصد کاهش پیدا کرده است که این افتخار ثمره انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: به جرات می‌توان گفت اگر نهضت بومی‌سازی در هرمزگان انجام شود کشورمان به برند فولادسازی مبدل خواهد شد.

پیش‌روی صنعت فولاد از بومی‌سازی به توسعه فناوری/ فولاد ایران سبز است

مهندس رسول خلیفه‌سلطانی، دبیرانجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران عنوان کرد: امسال در جشنواره ملی فولاد ۳۲ شرکت زنجیره فولاد، ۸۲ شرکت تامین کننده، ۳پارک علمی فناوری از استان سمنان و خراسان و خوزستان حضور داشتند.

گفتنی است امسال ۱۱۵ شرکت فولادی و وابسته به فولاد در این جشنواره دور هم جمع شدند و۳۲ تفاهم‌نامه در این سه روز به امضا رسید. بومی‌سازی‌های این جشنواره ۱۵۰میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی را رقم زده است.

خوشبختانه هم‌اکنون شاهد توسعه فولاد سبز در کشور هستیم و از طرفی پویش بومی‌سازی با کرسی نوآوری فناوری با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، پژوهشگاه پلیمر و ایمیدرو و… برای توسعه بحث نوآوری شکل گرفته است.

گزارشی از اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران

صنعت فولاد با بومی‌سازی قوام یافت

اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی در اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران: در حوزه صنعت فولاد با تکیه به توان شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها به خودکفایی رسیده‌ایم.

کشور ما در حال حاضر با وجود اینکه غنی از انرژی است با کمبود گاز مواجه است که این نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت جدی است.

در گذشته انجمن تولیدکنندگان فولاد در جلسات متعددی موضوع کمبود انرژی را مطرح کرد.

گزارشی از اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران

انجمن فولاد به عهد خود باقی ماند/ صنعت فولاد به سمت تکنولوگ شدن در حرکت است

مهندس صادقی نیارکی، معاون سابق وزیر صمت، عضو هیات مدیره ایدرو، نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران در اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: جریان‌سازی یکی از مهمترین نقش تشکل‌هاست. انجمن تولیدکنندگان ملی فولاد تنها تشکلی است که یک تنه میز ساخت داخل و بومی‌سازی را همه ساله گسترش داده است.

وی گفت: تشکل‌های اقتصادی و صنفی جهت گیری و توسعه آینده را تدوین و تبیین کند.

وی ادامه داد: با وجود کاهش نیاز به واردات کاتالیست، اما باید از تجهیزات‌سازی عبور و تکنولوژی را گسترش داد.

نیارکی گفت: اقداماتی که انجمن فولاد برای گسترش بومی‌سازی، توسعه تکنولوژی، برندسازی و انتقال دانش فنی بر اساس نیاز زنجیره آهن و فولاد انجام داده است تحسین برانگیز است.

گزارشی از اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران

انجمن فولاد ریشه‌دار است/ صادرات فولاد نیازمند حمایت است نه سختگیری

مهندس کرباسیان در اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: ایران کشوری سرشار از منابع است، اما متاسفانه کشورما هنوز به یک خودباوری عظیم نیاز دارد.

سال ۶۱ چیزی حدود ۶ میلیون تن واردات فولاد داشتیم و امروزه صادرات ایران به ۵.۵ میلیارد دلار رسیده که این رقم جای افزایش دارد، زیرا که پتانسیل‌های ما بیش از این است و در این زمینه باید مشورت‌های بیشتری صورت گیرد که متاسفانه مسوولان از تولیدکنندگان و فعالان مختلف صنعتی مشورت نمی‌گیرند.

مصوباتی برای تامین انرژی صنعت فولاد وجود داشت، اما به مرحله عملیاتی نرسید.

گزارشی از اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران

آخرین دستاورد‌های بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی در فولادسازی/ دعوت مدیرعامل فولاد هرمزگان برای حضور در کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم

دکتر معروفخانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان (هرمز) در اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: رویکرد بومی‌سازی، بخش عمده‌ای از نیاز‌های فناورانه صنایع فولادی را پوشش داده است. در اولین جشنواره ملی فولاد کمتر از ۱۰ درصد قطعات مورد نیاز صنعت فولاد داخلی بود، اما اکنون در پنجمین جشنواره نزدیک به ۸۵ درصد قطعات تولید داخل است؛ بنابراین اگر از جوانان حمایت شود این عدد ۱۰۰ درصدی خواهد شد.

نمونه این امر فولاد هرمزگان است که امروزه ۲ مگامدول ۷۰۰ هزار تنی بومی‌سازی شده و بیش از ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین بیش از ۱۰ طرح که توسط کشور‌های خارجی شروع شده بود و به دلیل تحریم‌ها نیمه کاره رها شد که با استفاده از توان داخلی به بهره‌برداری می‌رسد.

در حوزه توسعه تکنولوژی و دانش فنی، در تاریخ ۳ و ۴ بهمن‌ماه کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در بندرعباس برگزار می‌شود.

گزارشی از اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران

منبع: چیلان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده