تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۷
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۳۳۰۲۳۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «می‌متالز» عنوان کرد:

واردات ورق گرم را دولت بر حسب نیاز داخل باید تنظیم‌گری کند

‌می‌متالز - «عزت‌الله اکبری تالارپشتی» رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ما با هر نوع وارداتی که به تولید داخل آسیب بزند، مخالفیم.

به گزارش می‌متالز، «عزت‌الله اکبری تالارپشتی» رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم در گفتگو با خبرنگار «می‌متالز» عنوان کرد: ما نگاه یکسانی به شرکت‌های فولادسازی داریم، همه آن‌ها برای ما ارزشمند هستند. طبیعی است که متناسب با نیاز کشور و تراز صادراتی، تمام واحد‌های فولادسازی فعال باشند. البته اگر تمام واحد‌ها به گونه‌ای عمل کنند که رقیب هم نشده و کار همدیگر را خنثی نکنند، بدون شک بهتر خواهد بود، از این‌رو در این راستا باید یک تقسیم کار انجام گیرد.

اکبری تالارپشتی در پاسخ به این پرسش که به تازگی شاهد واردات ورق گرم به کشور هستیم، در حالی که باید در بورس کالا عرضه شود، آیا ممکن است واردکنندگان آن را در بازار سیاه به فروش برسانند، گفت: سیاستی که تعیین کند که چه ورقی به کشور وارد شود یا نشود، در حوزه اختیارات دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت است. البته ما با هر نوع وارداتی که به تولید داخل آسیب بزند، مخالفیم؛ بنابراین در این راستا این دولت است که باید کنترل کند که این اتفاق روی ندهد. البته در برخی مواقع به واردات نیاز است که آن را هم دولت با توجه به این موضوع که اجرا را در دست دارد، می‌تواند تنظیم‌گری کند که چه کالایی و به چه میزان وارد شود و چه میزان نیاز کشور است و چه میزان باید وارد کشور شود که به تولید ضربه وارد نشود. این تنظیم‌گری‌ها کار دولت است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در این زمینه مداخله‌ای انجام نمی‌دهیم. مهم این است مهندسی ساختاری دولت در حوزه میدان باید به‌گونه‌ای باشد که از همه استعداد‌ها و ظرفیت‌های کشور استفاده شود.

گفتگو از علیرضا جعفری نژاد؛ پایگاه خبری فلزات خاورمیانه (می متالز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده