تاریخ: ۲۴ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۸
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۳۲۹۹۳۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

ضرورت کاهش عوارض صادراتی برای تمام زنجیره فولاد

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: کاهش عوارض تنها برای مواد اولیه مانند آهن اسفنجی، می‌تواند منجر به خام‌فروشی شود که به زیان تولید داخل نیست؛ بلکه به ضرر تولید محصولات تمام شده‌ای که از آن‌ها درست می‌شود، خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا رستگار در رابطه با احتمال کاهش عوارض صادراتی مواد اولیه فولاد بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی که در کشور وجود دارد، می‌توان گفت هر اقدامی که بتواند به تولید کمک کند و البته امکان عملی شدن آن وجود داشته باشد، برای صنعت فولاد مفید خواهد بود. بر همین اساس، از چنین اقداماتی می‌توان به کاهش عوارض صادراتی، تحریک تقاضای داخلی و خارجی و کاهش هزینه‌ها اشاره کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: بنابراین در شرایط فعلی، صنعت فولاد کشور به حمایتی نیاز دارد که بتواند در راستای تسهیل روند تولید و صادرات قرار بگیرد. در واقع عوارض صادراتی فولاد، زمانی معنا پیدا می‌کند که کمبود آن کالا در بازار‌های داخلی احساس شود؛ اما زمانی که با مازاد تولید مواجه می‌شویم، تعرفه دیگر معنایی ندارد و باید به صفر برسد.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران، محصولاتی که بیش از نیاز مصرف داخلی تولید شده، بیشتر از کالا‌هایی است که کمبود تولید دارند.

رستگار در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، کاهش عوارض صادراتی در صنعت فولاد می‌تواند تأثیر بسزایی در بهبود وضعیت داشته باشد. البته کاهش عوارض تنها برای مواد اولیه مانند آهن اسفنجی، می‌تواند منجر به خام فروشی شود که به زیان تولید داخل نیست؛ بلکه به ضرر تولید محصولات تمام شده‌ای که از آن‌ها درست می‌شود، خواهد بود.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده