تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۹
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۳۲۹۹۶۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید کمپرسور‌های صنایع فولاد به همت دانش‌بنیان‌ها

‌می‌متالز - یک شرکت دانش‌بنیان با وجود تحریم‌ها علیه ایران که مانع از تامین کمپرسور‌ها و قطعات صنعتی آن از کشور‌های آمریکا، ژاپن و آلمان شده بود، موفق به تولید این محصول و تامین قطعات مورد نیاز صنعت فولاد در این حوزه شد.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا آستانه مدیرعامل شرکت پیشگامان صنایع آسیا در خصوص محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آن‌ها گفت: فعالیت ما تولید کمپرسور لوکس تایپ و اسکروتایپ و همچنین قطعات کمپرسور‌های صنعتی است که کاربرد اصلی آن‌ها در صنعت فولاد برای واحد‌های احیای مثبت است.

وی با تاکید بر اینکه نمونه‌های مشابه کمپرسور‌های تولیدی این شرکت فقط در سه شرکت آلمانی، آمریکایی و ژاپنی تولید می‌شوند، تصریح کرد: سطح دانش فنی برای تولید این کمپرسور‌ها بسیار بالا است و فناوری بسیار پیشرفته‌ای را می‌طلبد. اگرچه تحریم‌ها مانع تامین این تجهیزات توسط مشتریان ایرانی بود، اما صنایع در کشور موفق شدند به فعالیت خود ادامه دهند و در حال حاضر تامین این قطعات توسط این شرکت در حال انجام است.

این فناور درباره حجم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم این شرکت گفت: نزدیک به ۵۵ نفر به طور مستقیم زیر مجموعه این شرکت هستند و به طور غیرمستقیم نیز با توجه به فعالیت‌های برون سپاری شرکت و اینکه از خدمات خارج از مجموعه استفاده می‌کنیم، پیش بینی فعالیت حدود ۱۲۰ نفر را در مجموعه داریم.

آستانه درخصوص وجه تمایز این مجموعه با سایر مجموعه‌های با فعالیت مشابه، افزود: تمرکز ما روی کیفیت تولید است تا شرایط تولید از نظر کیفی کاملا منطبق با استاندارد‌های تولیدات شرکت‌های خارجی باشد. تا به حال به راحتی توانسته ایم جایگزین تولیدات شرکت‌های خارجی باشیم و مشتریان ما نسبت به خدمات خارجی کاملا بی نیاز شدند. همچنین سطح کیفی تولید برای شرایطی که صنعت ما با آن درگیر است، قابل توجه است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده