تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۳۲۹۹۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

غول بانکداری آمریکا ۲۰ هزار نفر را اخراج می‌کند

‌می‌متالز - بانک آمریکایی "سیتی گروپ"، پس از گزارش زیان ۱.۸ میلیارد دلاری در دوره سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ که بیش‌ترین زیان این بانک در ۱۵ سال اخیر محسوب می‌شود، اعلام کرد که قصد دارد تا ۲۰۰۰۰ نفر را اخراج کند.

به گزارش می‌متالز، بانک آمریکایی "سیتی گروپ"، پس از گزارش زیان ۱.۸ میلیارد دلاری در دوره سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ که بیش‌ترین زیان این بانک در ۱۵ سال اخیر محسوب می‌شود، اعلام کرد که قصد دارد تا ۲۰۰۰۰ نفر را اخراج کند.

این شرکت روز جمعه با انتشار گزارشی اعلام کرد که این تصمیم "ناامیدکننده" به دلیل هزینه ۴ میلیارد دلاری از جمله ۸۰۰ میلیون دلار هزینه مربوط به بازسازی، خروج این بانک از روسیه و کاهش ارزش پزوی آرژانتین اتخاذ شده است.

سیتی گروپ در اوت ۲۰۲۲ اعلام کرد که قصد دارد تجارت خود را در روسیه متوقف کند. دارایی شعبات روسی این بانک در آن زمان حدود ۱۰ میلیارد دلار بود، در حالی که هزینه خروج از روسیه ۱۷۰ میلیون دلار برآورد شده بود.

در دسامبر ۲۰۲۲، این بانک مجموعه وام‌های خود به مصرف کنندگان روسی را که بیشتر به روبل بود، به بانک اورالسیب Uralsib فروخت.

بر اساس این گزارش، کاهش تعداد کارکنان سیتی گروپ می‌تواند تا ۱.۸ میلیارد دلار برای این بانک هزینه داشته باشد، اما تا سال ۲۰۲۶، زمانی که قرار است این روند تکمیل شود، سالانه ۲.۵ میلیارد دلار صرفه جویی در هزینه‌ها به همراه داشته باشد.

بانک سیتی‌گرونپ پیش‌بینی می‌کند که تعداد کل کارمندانش از ۲۴۰ هزار نفر در ابتدای سال ۲۰۲۳ به ۱۸۰ هزار نفر تا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ برسد.

این گزارش حاکی است که هزینه ۴ میلیارد دلاری این بانک طی سه ماهه چهارم شامل ۱.۷ میلیارد دلاری می‌شود که باید به عنوان بخشی از "ارزیابی ویژه" از سوی شرکت بیمه سپرده فدرال آمریکا برای جبران زیان‌های خود در سال گذشته پرداخت کند.

علاوه بر این، این گزارش نشان می‌دهد که سود سه ماهه بانک سیتی بیش از ۲۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته در حالی که درآمد سه ماهه آن با ۳ درصد کاهش به ۱۷.۴ میلیارد دلار رسیده است.

سود کل این بانک در سال ۳۸ درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش یافته و به ۹.۲ میلیارد دلار رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده