تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۵
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۳۰۰۵۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولادی‌ها در حصار مشکلات/ بخشی از تامین مالی فولادی‌ها در گرو ساخت یک میلیون مسکن در سال

‌می‌متالز - عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، اظهار کرد: امروزه محدودیت‌های انرژی، قوانین و بخشنامه ها، محدودیت صادرات، نحوه قیمت گذاری داخلی و… بخشی از چالش‌ها و معضلات صنعت فولاد کشور است.

به گزارش می‌متالز، بهادر احرامیان با تاکید بر اینکه قطعی گاز مجموعه‌های فولادی سه الی چهارماه از فعالیت‌ها را با اختلال ایجاد می‌کند، گفت: قطعی گاز از یک طرف، عوارض و مالیات صادرات نیز از طرف دیگر ریشه به تیشه صنعت فولاد زده است.

وی در ادامه افزود: همچنین قیمت‌گذاری‌های دستوری و اجبار به فروش محصولات فولادی در بورس کالا باعث تعزیراتی شدن بیشتر صنایع فولادی شده است.

به گفته عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تامین مالی صنایع نیز دغدغه دیگر این حوزه است، چراکه هیچ حمایتی از بخش‌های دولتی و خصوصی صورت نمی‌گیرد.

احرامیان در پایان با شاراه به راهکار رونق صنعت فولاد، مطرح کرد: به گفته دولت، قرار است یک میلیون مسکن در سال ایجاد شود، اگر این موضوع عملیاتی شود، قطعا وضعیت فولاد در شرایط بهتری خواهد بود و بخشی از منایع فولاد تامین خواهد شد، چراکه میزان مصرف فولاد در هر متر مربع حدود ۵۰کیلیو است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده