تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۳۰۱۸۳
سرویس خبر : محیط زیست
در هفتمین همایش سالیانه دوره ممیزی HSE ایمیدرو مطرح شد:

خلوصی: چشم‌انداز ایمیدرو، "حوادث و آلایندگی صفر" در معدن و صنایع معدنی است/ شرکت‌ها بهبود محیط زیست را در سند راهبردی خود لحاظ کنند

‌می‌متالز - معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو اعلام کرد: چشم‌انداز ایمیدرو در حوزه HSE، به صفر رساندن حوادث، آسیب‌ها و آلایندگی در راستای تحقق توسعه پایدار بخش معدن و صنایع معدنی است.

به گزارش می‌متالز، سمیه خلوصی که عصر روز سه‌شنبه (۲۶ دی‌ماه) در هفتمین همایش سالانه دوره ممیزی HSE ایمیدرو سخن گفت، افزود: ممیزی انجام شده در حوزه HSE شرکت‌های معدن و صنایع معدنی؛ نشان داد که شرکت‌ها به رغم تحریم‌ها و مشکلات مربوط به تامین تجهیزات، اقدامات مناسبی در بخش بهداشت، ایمنی و محیط زیست داشتند.

وی با بیان اینکه گروه‌های ممیز از درون خود سازمان اقدام به ممیزی می‌کنند، عنوان کرد: هم‌افزایی درون بنگاهی و انتقال دانش در جهت ارتقا و بهبود وضعیت بهداشت، ایمنی و محیط زیست؛ از مزیت‌های برگزاری دوره‌های ممیزی است.

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو اظهار داشت: کار کردن برای سالم زندگی است نه اینکه کار کنیم تا سلامتی ما به خطر بیفتد و بدیهی است بخش سالم زندگی کردن آن مربوط به شما مدیران و کارکنان HSE می‌شود.

خلوصی با بیان اینکه شرکت‌ها بهبود محیط زیست را در سند راهبردی خود مورد توجه قرار دهند، افزود: ایمیدرو حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای شرکت‌ها در بخش بهداشت، ایمنی و محیط زیست را در شمار برنامه‌های خود قرار داده است.

وی افزود: شرکت ها، مجتمع‌ها و طرح‌ها باید با بخش HSE هماهنگ باشند و در قرارداد‌های سرمایه‌گذاری این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد تا آسیبی مود توجه فعالان معدن و صنایع معدنی قرار نگیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو با اشاره به اینکه به طور حتم حوادث با "هوشمندسازی" کاهش خواهد یافت، گفت: بحث توسعه تکنولوژی که HSE از آن تاثیر می‌گیرد، در شرکت ملی مس ایران آغاز شده است و می‌توان آن را به دیگر معادن تسری داد.

دوره‌های آموزشی

خلوصی با بیان اینکه دوره‌های آموزش‌های جدید در بخش HSE طراحی خواهد شد، اعلام کرد: ایمیدرو همچون سال‌های گذشته؛ برگزاری دوره‌های آموزشی را در برنامه‌های خود لحاظ کرده است.

وی گفت: ایمیدرو در کناره اجرای پروژه ها، رعایت مسائل HSE را یک الزام می‌داند و امیدواریم با رعایت مسائل حوزه HSE؛ کشوری پیشرو، با اشتغالزایی بالا و بدون آلایندگی محیط زیست داشته باشیم.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده