تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۲۰
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۳۲۹۶۴۸
سرویس خبر : محیط زیست
سرپرست حفاظت محیط زیست تیران و کرون:

دو معدن آلاینده در تیران و کرون پلمب شد

‌می‌متالز - سرپرست حفاظت محیط زیست تیران و کرون گفت: دو معدن آلاینده زیست محیطی در این شهرستان با دستور مقام قضایی پلمب شد.

به گزارش می‌متالز، مهدی جلال پور با اشاره به نظارت‌های محیط‌زیست در پیشگیری از آلایندگی صنایع، اظهار کرد: پس از بررسی و انجام آزمایش‌های تخصصی فعالیت دو معدن شن و ماسه در تیران و کرون آلایندگی آن‌ها احراز شد که با ارائه گزارش به مقامات قضایی پلمپ شدند.

وی افزود: تا زمان رفع مشکل آلایندگی، این دو واحد معدنی پلمب خواهند ماند و پس از رفع چالش و بررسی کارشناسی فک پلمب انجام می‌شود.

سرپرست حفاظت محیط زیست تیران و کرون با بیان اینکه نظارت بر صنایع شهرک‌های صنعتی نیز انجام شده، خاطرنشان کرد: یک واحد آلاینده در بررسی‌های شناسایی شده که پس از اخطار به مالک کارخانه، فیلتر تصفیه نصب شد.

وی افزود: توجه به سردی هوا و تشدید آلایندگی هوا پایش صنایع شهرستان به صورت مستمر ادامه دارد و با بررسی‌ها و نظارت‌های دوره‌ای صنایع آلاینده در این خطه نداریم.

به گفته جلال پور تیران و کرون یکی از شهرستان‌های پاک در استان اصفهان است و برای حفظ این وضعیت نظارت و آزمایش‌ها به صورت دوره‌ای انجام می‌شود.

وی فعالیت صنایع پاک در این خطه را مهم خواند و یادآور شد: فعالیت‌های صنعتی و کارخانه‌ها در این منطقه از ابزار‌های نوین استفاده می‌کنند که مشکلات زیست محیطی ایجاد نمی‌کند.

سرپرست حفاظت محیط زیست تیران و کرون با اشاره به نظارت‌های پیاپی این سازمان، اظهار کرد: در صورت مجوز راه‌اندازی مرکز تولیدی، تمهیدات زیست‌محیطی آن صورت می‌گیرد و صنایع آلاینده در این شهرستان مجوز نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: اولویت توسعه صنعتی در تیران و کرون متمرکز بر صنایع پاک بوده و بیشتر در حوزه کشاورزی و گردشگری فعالیت می‌شود که با اقلیم و شرایط سرزمینی نیز سازگاری بیشتری دارد.

جلال پور معتقد است همت و اراده جمعی باید برای حفظ محیط زیست و پیشگیری از آلودگی در جامعه ایجاد شود و سایر دستگاه‌ها و مردم در این خصوص همکاری کنند.

سرپرست حفاظت از محیط زیست تیران و کرون با بیان اینکه بیشترین توجه بر روی استقرار صنایع پاک و سازگار با اقلیم منطقه است، یادآور شد: توسعه فرهنگِ حفظ محیط‌زیست در جلوگیری از آتش زدن مراتع، درختکاری و پیشگیری از ایجاد آلایندگی مؤثر است و در این خصوص رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی نقش دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده