تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۳۰۲۵۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
زارع:

گرانی اوراق وام مسکن دست مردم برای دریافت تسهیلات را کوتاه کرده است/ دایره فعالیت دلالان بازار مسکن کاهش یابد

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، گفت:در شرایطی که بازار مسکن در رکود به سر می‌برد و قیمت مسکن در پایتخت طی چند ماه اخیر روند کاهشی را طی کرده است، افزایش قیمت اوراق تسه بیش از پیش موجب کوتاهی دست قشر عظیمی از مردم در دریافت تسهیلات و خرید خانه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، رحیم زارع، با اشاره به افزایش قیمت برگه اوراق تسهیلات مسکن، گفـت: در هفته گذشته شاهد افزایش محسوس برگه اوراق وام مسکن و رسیدن آن به حدود ۱۵۰ هزار تومان بودیم، هم اکنون زوجین برای تسهیلات ۹۶۰ میلیون تومانی مسکن باید بیش از ۲۷۰ میلیون باید هزینه کنند و تامین این رقم برای دریافت وام که موجب کاهش نرخ تسهیلات نیز می‌شود، برای اکثر جوانان بسیار دشوار و حتی ناممکن است.

نماینده مردم «آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان» در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در شرایطی که بازار مسکن در رکود به سر می‌برد و قیمت مسکن در پایتخت طی چند ماه اخیر روند کاهشی را طی کرده است، افزایش قیمت اوراق تسه بیش از پیش موجب کوتاهی دست قشر عظیمی از مردم در دریافت تسهیلات و خرید خانه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت نظارت بر سیستم بانکی کشور و تسهیل شرایط دریافت تسهیلات خرید خانه گفت: با نرخ کنونی تسهیلات مسکن تنها کمتر از ۱۰ متر خانه می‌توان خرید؛ لذا حتما باید برای بهبود شرایط خرید خانه فکر عاجلی از سوی دولت صورت بگیرد.

زارع اظهار کرد: مجلس در دوره یازدهم قوانین بسیار مهم را در حوزه مسکن به تصویب رساند که با اجرای آن ضمن افزایش تولید مسکن، شاهد عرضه خانه‌های خالی به بازار و نیز تنظیم گیری در اجاره بها خواهیم بود. متاسفانه آن طور که قانونگذار انتظار داشت عملیاتی نشده است.

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: باید در بازار مسکن تا حد امکان، دایره فعالیت دلالان و سوداگران را کاهش دهیم تا مسکن از کالایی سرمایه به کالایی مصرفی تبدیل شود و اهداف برنامه هفتم توسعه در خصوص کاهش زمان انتظار خانه‌دار شدن مردم محقق شود که این امر تنها با اجرای دقیق قوانین مجلس در حوزه تولید، مالیات و طرح ساماندهی بازار اجاره شدنی است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده