تاریخ: ۳۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۳۰۴۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی خبر داد:

اختصاص ۵۳ میلیارد تومان اعتبار برای احیای واحد‌های راکد و در آستانه تعطیلی خراسان‌شمالی

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی از اختصاص ۵۳ میلیارد تومان اعتبار برای احیای واحد‌های راکد و در آستانه تعطیلی استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «حسین حاجی‌بگلو» مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات می‌توانند با ثبت نام در سامانه تسهیلات اداره کار نسبت به دریافت این اعتبارات اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هر واحد تولیدی تا سقف چهار میلیارد تومان می‌تواند از این تسهیلات بهره‌مند شود، یادآور شد: احیاء واحد‌های راکد تولیدی- اقتصادی از مهمترین توفیقات دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم را پایش کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی راکد و یا تعطیل کشور اعلام کرد که در این زمینه اقدامات بسیاری عملیاتی شده است و تاکید کرد: ۲۰ واحد تولیدی راکد در این استان از سال گذشته تاکنون فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل ۳۴۴ پروانه بهره برداری را برای واحد‌های صنعتی صادر کرده، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون ۳۴ واحد غیرفعال در این استان شناسایی شده که در سال گذشته ۱۱ واحد به چرخه فعالیت بازگشتند.

حاجی‌بگلو همچنین گفت: از ابتدای سال تاکنون نیز ۹ واحد تولیدی به چرخه فعالیت بازگشته‌اند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده