تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۳۸
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۳۳۰۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازگشت ۲۰۵ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید در استان تهران

‌می‌متالز - قائم مقام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: امسال ۲۰۵ واحد صنعتی راکد مستقر در شهرک و نواحی صنعتی استان تهران به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش می‌متالز، علی خداپناه‌لو قائم مقام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی، دستگاهی خدمات گیر و خدمات‌رسان است و در سال‌های گذشته شرکت‌های برق منطقه ای، آب منطقه ای، مخابرات و محیط زیست همکاری‌های بسیار خوبی را با این مجموعه داشته اند؛ رسالت ما از ابتدا تامین و تکمیل زیرساخت‌ها بود و در حال حاضر شاهد بهره برداری از ۱۸ شهرک و نواحی صنعتی متشکل از ۶ هزار واحد در استان تهران هستیم و با بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی قرارداد منعقد شده است.

وی افزود: در سال گذشته و امسال موضوع تامین و تکمیل شبکه برق شهرک صنعتی شمس‌آباد را با احداث پست‌های ۶۱ کلیوولت داشتیم؛ اخیرا در شهرک صنعتی عباس‌آباد و ملارد عملیات اجرایی آن در وسعتی معادل ۷۵۰ هکتار که امکانات آن در حال تکمیل است تا بتوانیم به هدف اصلی که استقرار واحد‌های تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است، دست پیدا کنیم.

خداپناه‌لو ادامه داد: یکی از ماموریت‌های اصلی شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی احیای واحد‌های صنعتی است؛ واحد‌هایی که مشکل مالی و تسهیلات بانکی داشتند یا بین شرکاء اختلاف بوجود آمده بود یا با چالش به کارگیری دانش فنی در تولید مواجه بودند و از طرفی بازار کار خود را از دست داده بودند با برگزاری دوره‌های آموزشی و با همکاری دستگاه‌های مربوطه، تلاش کردیم چالش‌های آن‌ها را مرتفع کنیم.

قائم مقام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: امسال ۲۰۵ واحد صنعتی راکد که در سال‌های گذشته فعالیت خود را از دست داده بودند، به چرخه تولید بازگرداندیم.

وی افزود: یکی از راه‌های حمایت از صنایع کوچک و متوسط، احداث واحد‌های کارگاهی است که در اکثر شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال شکل گیری است؛ یکی از مزیت‌های احداث واحد‌های کارگاهی، صرفه جویی در زمان و سرمایه گذاری برای ساخت و ساز و بهره برداری از واحد تولیدی با ارائه شرایط اقساطی است.

خداپناه‌لو ادامه داد: تمامی گروه‌های صنعتی که آلایندگی شدید نداشته باشند در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران استقرار پیدا کرده اند از جمله صنایع غذایی، بسته بندی، فلزی، شیمیایی، نساجی، سلولزی و یک شهرک تخصصی در زمینه تولید چرم و سالامبور فعالیت دارد منتهی به دلیل محدودیت آبی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران با آن مواجه هستیم تلاش بر این است صنایعی مستقر شوند که کم آب بر، همراه با فناوری‌های جدید یا صنایعی که پساب آن بازگردانی و به چرخه تولید بازگردد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان از جایگاه ویژه‌ای در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برخوردار هستند به طوری که زمین با شرایط خاصی به آن‌ها واگذار می‌شود و شرایط پرداخت نقد و اقساط آن‌ها با واحد‌های تولیدی دیگر متفاوت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده