تاریخ: ۳۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۳۰۴۵۵
سرویس خبر : اجتماعی
محمودوند:

عیدی بازنشستگان باید افزایش قابل توجهی داشته باشد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه افزایش حقوق و ارتقای وضعیت معیشت بازنشستگان انتظار بی‌جایی نیست، ادامه داد: بهانه‌ای مانند نبود منابع مالی غیرقابل قبول است.

به گزارش می‌متالز، مرتضی محمودوند با تاکید بر اینکه دولت باید عید و مزایای بازنشستگان در آستانه سال نو افزایش دهد، گفت: دولت باید خدمت‌گذار مردم باشد به‌ویژه بازنشستگانی که جوانانی و عمر خود را صرف خدمت به این مملکت کرده‌اند، لذا داشتن دغدغه‌های متعدد اقتصادی و معیشتی توسط این افراد در شان این دولت با شعار انقلابی نیست، بنابراین باید کاری کرد که این افراد شرمنده خانواده، فرزندان و نوه‌های خود در ایام نوروز نشوند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاهی هزینه بازنشستگان از دیگر افراد به دلیل بزرگ‌تر شدن جمع خانواده‌شان و حضور عروس و داماد و نوه بیشتر است، افزود: دولت باید پاسخگو این سوال باشد اینکه آیا میزان حقوق‌ها و حتی عیدی‌ها با تورم افسارگسیخته همخوانی دارد؟، به‌یقین همخوانی مذکور وجود ندارد و این ظلم بزرگی در حق بازنشستگان است.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق و ارتقای وضعیت معیشت بازنشستگان انتظار بی‌جایی نیست، ادامه داد: بهانه‌ای مانند نبود منابع مالی تنها غیر قابل قبول است لذا دولت باید تمام توان خود را برای خلق منابع جدید و حل مشکلات اقتصادی کشور به کار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه پیشنهاد کرد: دولت باید یک سبد کالای اساسی در کنار عیدی سالانه، باعنوان سبد عیدی و ماه رمضانی، برای کارمندان و بازنشستگان پیش‌بینی کند چراکه تهیه این سبد می‌تواند شرایط بهتری را برای خانوار‌های ایرانی در مناسبت‌های پایان سال ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده