تاریخ: ۳۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۶
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۳۰۴۵۷
سرویس خبر : اجتماعی
حسینی‌کیا مطرح کرد:

پیشنهاد افزایش قابل توجه عیدی بازنشستگان و حداقل‌بگیران

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: علی رغم محدودیت منابع دولت، اما با توجه به شرایط اقتصادی فعلی اکثر بازنشستگان و افرادی که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند، پیشنهاد می‌شود دولت تدابیری اتخاذ کند که حداقل، میزان عیدی بازنشستگان و حداقل‌بگیران بیشتر از همه شود.

به گزارش می‌متالز، سیدجواد حسینی‌کیا درباره ضرورت تجدیدنظر در عیدی پرداختی دولت به بازنشستگان، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی دولت باید عیدی را پلکانی پرداخت کند به این معنا که عیدی پرداختی به بازنشستگان و افرادی که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند، بیشتر از همه باشد، زیرا ساختار کشور ما سنتی است و هزینه بازنشستگان نیز که دارای عروس، داماد و نوه هستند، بیشتر از سایر افراد است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عیدی بازنشستگان باید بالاترین میزان باشد، ادامه داد: در صورتی که عیدی بازنشستگان افزایش یابد، این افراد می‌توانند بخشی از هزینه‌های خود را پوشش دهند.

وی اضافه کرد: افزایش میزان عیدی بازنشستگان و حداقل بگیران در شرایط اقتصادی فعلی التیامی برای این افراد است و به نظر می‌رسد، ظرفیت تجدید نظر در میزان عیدی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: علاوه بر اینکه در آستانه سال نو هستیم، به ماه مبارک رمضان نیز نزدیک می‌شویم و باید شرایطی فراهم شود که بازنشستگان و حداقل‌بگیران دغدغه‌ای برای هزینه‌های خود نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده