تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۳۳۰۸۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کرمان:

بهره‌مندی از ظرفیت‌های معدنی، مهمترین راه رفع مشکلات جنوب استان است

‌می‌متالز - استاندار کرمان با تاکید بر اینکه بهره‌مندی از ظرفیت‌های معدنی، مهمترین راه رفع مشکلات جنوب استان است گفت: منطقه جنوب ظرفیت‌های معدنی خوبی دارد و این حوزه ارزش افزایی و درآمد قابل توجهی دارد، اما توجه‌ها در این منطقه به سمت کشاورزی رفته است.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی فداکار روز سه شنبه در آیین راه اندازی نخستین دوره آموزش حفاری معدن در کهنوج با بیان اینکه معادن جنوب استان تنوع بیشتری نسبت به شمال دارد افزود: نیروی انسانی خوبی در این منطقه وجود دارد که برای استفاده بهتر از آن‌ها فقط نیاز به ارائه آموزش است.

وی اضافه کرد: حوزه‌های آموزش مهارتی باید جان بگیرد این اولین کلاس‌های آموزشی است و باید ادامه داشته باشد.

فداکار یاداور شد: کل حفاری‌های کشور به ۱۰ درصد نرسیده و ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی در این حوزه وجود دارد.

بهره‌مندی از ظرفیت‌های معدنی، مهمترین راه رفع مشکلات جنوب استان است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان نیز در این آیین گفت: ۵۵ کارخانه صنایع معدنی در جنوب کرمان در حال فعالیت است و در کنار هر پروانه بهره‌برداری که صادر شده صنایع فرآوری هم ایجاد شده است.

مسلم مروجی افزود: جنوب کرمان در حوزه صنایع کوچک مقایس در کشور شرایط خوبی دارد و توسعه را در این منطقه بر مبنای معادن کوچک مقیاس بسته‌ایم.

وی ادامه داد: گله همه معادن نداشتن نیروی ماهر بود در همین راستا با پیگیری‌ها شهرستان جیرفت، شهرستان‌های کهنوج و منوجان به عنوان مرکزیت آموزش این حوزه در نظر گرفته شدند.

مروجی اضافه کرد: به دنبال ایجاد مرکز آموزش جنوب شرق توسط ایمیدرو در این منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل آگاهی نداشتن از میزان ذخایر معدنی است افزود: اکتشاف حداقلی در جنوب کرمان صورت گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان یادآور شد: اولین دوره آموزش حوزه معادن با ۳۰ نفر در جیرفت برگزار شد و دوره دوم در کهنوج و با استقبال ۷۰ نفر مواجه شد، اما ظرفیت ۳۰ نفر بود که از همه شهرستان‌های جنوبی انتخاب شدند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان نیز گفت: مجوز حفاری برای شمال استان را گرفتیم، تا ظرفیت ایمیدرو در شمال استان را هم به کار بیاوریم.

غلامحسین حسینی‌نیا افزود: ۶۰۰ نفر در معدن مس درالو در حال آموزش هستند و آموزش ۴۰۰ نفر هم در معدن تخت گنبد به زودی شروع می‌شود.

نخستین دوره آموزش حفاری و اکتشاف معدن شهرستان کهنوج امروز (سه‌شنبه) با حضور استاندار کرمان آغاز شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده