تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۵
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۳۳۱۷۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو به مناسبت دهه فجر اعلام کرد:

همکاری ایمیدرو با ۵۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیاز‌های فناورانه/ سرمایه‌گذاری ۱۷۴۰۰ میلیارد ریالی در توسعه فناوری‌ها

‌می‌متالز - سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان با بیش از ۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی، برای رفع نیاز‌های فناورانه شرکت‌های تابعه و وابسته در حال همکاری است.

به گزارش می‌متالز، فرهاد فرشاد به مناسبت دهه مبارک فجر با ارایه گزارش عملکرد این مدیریت در حوزه دانش، گفت: ایمیدرو با تعیین نیاز‌های فناورانه شرکت‌های زیرمجموعه و تلفیق آن‌ها در ۱۰ محور دارای اولویت پژوهشی، بستر همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم کرده است.

وی افزود: این همکاری در سطوح مختلف شامل «قرارداد‌های منعقده»، «در دست بررسی برای انعقاد قرارداد» و نیز «تبادل اطلاعات برای ارایه پیشنهادات فنی» است.

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به برخی از طرح‌های توسعه فناورانه با قابلیت اجرا به صورت مشترک، گفت: استحصال عناصر ارزشمند از باطله‌های معدن و صنایع معدنی، افزایش عیار مواد معدنی کم عیار هماتیتی و تولید انواع آلیاژ‌های خاص، از جمله این طرح هاست.

سرمایه‌گذاری در توسعه فناوری

وی ادامه داد: برآورد سرمایه‌گذاری‌ها در ستاد ایمیدرو و شرکت‌های تابعه و وابسته در راستای توسعه فناوری در زنجیره تولید بخش معدن و صنایع معدنی از سال ۱۴۰۱ تاکنون، ۱۷ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال است.

برگزاری ۲۸۹ دوره برای ستاد ایمیدرو و واحد‌های تابعه

فرشاد با اشاره به عملکرد این حوزه در ۹ ماهه ۱۴۰۲ تصریح کرد: این سازمان در سال‌جاری، اجرای هفت طرح پژوهشی، حمایت از ۳ فقره همایش و کتاب و برگزاری ۲۸۹ دوره برای همکاران ستاد ایمیدرو و واحد‌های تابعه (۷۷۲۲ نفر دوره و ۱۲۰ هزار و ۱۸۱ نفر ساعت) را انجام داده است.

وی افزود: این دوره‌ها شامل اکتشاف، امنیت اطلاعات، آموزش و توسعه یادگیری، برنامه‌ریزی، نظارت و مدیریت عملکرد، بهداشت، ایمنی و محیط زیست، بهره‌وری، بودجه، پژوهش، حقوقی و قراردادها، مالی و سرمایه‌گذاری، مدیریت دانش، مدیریت کیفیت، معدن و صنایع معدنی، منابع انسانی و ... بود.

منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده