تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۳۸
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۳۰۹۵۸
سرویس خبر : انرژی
قائم مقام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا:

پروژه‌های ناتمام "بوعلی" به پایان رسید/ افزایش ۴۰ برابری سود "بوعلی" در سال ۱۴۰۱

‌می‌متالز - قائم مقام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا گفت: در سال ۱۴۰۲، در ۱۰ ماه سال جاری کل سود سال گذشته را محقق کردیم و به سهامداران را این نوید را خواهیم داد که در پایان سال سود خوبی را کسب می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، اردلان صداقت‌زاده، قائم مقام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا اظهار کرد: پتروشیمی بوعلی سینا سومین شرکت آروماتیک کشور است که از سال ۸۳ در مدار تولید قرار گرفته است.

وی افزود: از اواخر سال ۹۷ استراتژی بر مبنای سود بالا و تولید بالا در شرکت پتروشیمی بوعلی سینا تدوین شد و براساس آن برنامه‌های عملیاتی مصوب شد. با اجرای برنامه‌ها و شناسایی گلوگاه‌ها و تنگنا‌های تولید از سال ۹۸ تا سال ۱۴۰۱، تولید را افزایش دادیم به شکلی که در سال ۹۷، ۷۲ درصد ظرفیت اسمی تولید کردیم، اما این تولید به مرور افزایش یافت و در سال ۱۴۰۰، تولید به ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی و در سال ۱۴۰۱، به ۱۱۸ درصد ظرفیت اسمی افزایش یافت.

صداقت‌زاده ادامه داد: در این بازه با افزایش تولید و فروش، درآمد شرکت افزایش یافت. به طوری که سود ۲۲۰ میلیارد تومانی سال ۹۷، در سال ۱۴۰۱ به ۸ هزار میلیارد تومان معادل ۴۰ برابر رسید.

قائم مقام "بوعلی" خاطرنشان کرد: این روند را در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه دادیم و سعی می‌کنیم در سال‌های آینده نیز تولید و فروش بالا را تداوم بخشیم. کما اینکه در ۱۰ ماه سال جاری تولید بییش از ظرفیت است. سود شرکت در این مدت از سال گذشته بیشتر شده و امیدواریم که سود بیشتری در سال‌های آینده به سهامداران عرضه کنیم.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲، در ۱۰ ماه سال جاری کل سود سال گذشته را محقق کردیم و به سهامداران این نوید را خواهیم داد که در پایان سال سود خوبی را کسب می‌کنیم.

مضافا اینکه در پتروشیمی بوعلی سینا از سال ۹۷ تمام تنگنا‌های تولید را برطرف کردیم و سعی کردیم پروژه‌های ناتمام واحد پارازایلین و واحد شیرین سازی را به پایان رساندیم. در حال حاضر همه واحد‌های پتروشیمی بوعلی سینا در مدار تولید قرار دارند. ما برنامه‌های توسعه‌ای را در برنامه داریم که در ادمه زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی بوعلی سینا بتوانیم واحد‌های توسعه را در سال‌های آینده با سرمایه‌گذاری‌هایی روی این واحد‌ها روند افزایشی سود و تولید را ادامه دهیم.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده