تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۳۱۲۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دی‌ماه سال جاری محقق شد؛

رشد ۱۷ درصدی ارزش بازار پرتفوی بورسی "ومهان"

‌می‌متالز - ارزش بازار پرتفوی بورسی "ومهان" در این ماه با رشد ۱۷ درصدی نسبت به دی‌ماه سال گذشته همراه بوده است؛ گفتنی است این شرکت اقدام به فروش سهام و کسب درآمد سود سهام به مبلغ ۵ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومانی کرده است.

به گزارش می‌متالز، گروه توسعه مالی مهر آیندگان با سرمایه ثبت‌شده ۳ هزار میلیارد تومانی و ارزش بازار ۲۵ هزار و ۷۰۰ میلیاردتومانی، گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی‌ماه سال جاری خود را در سامانه کدال منتشر کرد؛ سرمایه‌گذاری انجام‌شده از سوی گروه توسعه مالی مهر آیندگان در دی ماه مربوط به شرکت‌های فعال در بازار سرمایه و شرکت‌های خارج از بورس است که گفتنی است در این ماه وزن بیشتر را سرمایه گذاری‌های "ومهان" نزد شرکت‌های بورسی داشته است.

رشد ۱۷ درصدی ارزش بازار پرتفوی بورسی
ارزش بازار پرتفوی بورسی "ومهان" در این ماه با رشد ۱۷ درصدی نسبت به دی‌ماه سال گذشته همراه بوده است؛ گفتنی است این شرکت اقدام به فروش سهام و کسب درآمد سود سهام به مبلغ ۵ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومانی کرده است.

شایان ذکر است مجموع بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های این شرکت نیز رشد ۴۰ درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته را به ثبت رسانده است.

رشد ۱۷ درصدی ارزش بازار پرتفوی بورسی
گروه توسعه مالی مهر آیندگان بیشترین سرمایه‌گذاری خود را در شرکت‌هایی انجام داد که در بازار سرمایه حضور داشتند. میزان سرمایه‌گذاری "ومهان" در شرکت‌های خارج از بورس برابر با ۸۹۴ و شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس ۱۲ هزار و ۷۹۹ میلیارد تومان بوده است که حدود ۹۳ درصد سبد سرمایه‌گذاری "ومهان" را به خود اختصاص داده است.

رشد ۱۷ درصدی ارزش بازار پرتفوی بورسی
عمده سرمایه‌گذاری‌های گروه توسعه مالی مهر آیندگان در صنایعی همچون؛ «محصولات شیمیایی» به بهای تمام شده ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان و «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» با ۲۲ درصد از حجم سرمایه‌گذاری‌های این شرکت، در صدر این لیست قرار گرفته‌اند.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده