تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۱
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۳۱۲۷۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
وزیر کشور مطرح کرد

ادامه همکاری با گروه صنعتی ایران خودرو برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی/ خرید محصول بزرگ‌ترین حمایت از خودروسازان

‌می‌متالز - وزیر کشور گفت: روند همکاری با گروه صنعتی ایران خودرو برای تامین نیاز‌های ناوگان حمل و نقل عمومی ادامه دارد و قرارداد‌های دیگری در این زمینه امضا خواهد شد و لازم است از شرکت‌های خودروساز برای تولید این نوع خودرو‌ها با استفاده از توان داخلی و در سال رشد تولید، مهار تورم قدردانی کنیم.

به گزارش می‌متالز، احمد وحیدی در آیین تحویل هزار دستگاه آرناپلاس به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، با اشاره به نقش گروه صنعتی ایران خودرو در نوسازی ناوگان، گفت: خودرو‌های آتش نشانی، حمل زباله و تانکر آبرسانی یکی از نیاز‌های شهر‌ها و روستا‌های کشور است که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با عقد قرارداد با ایران خودرو دیزل، در گام نخست هزار دستگاه کامیونت آرنا پلاس با ظرفیت هشت تن را که قابلیت کاربری در چند زمینه را دارند خریداری کرده که در مرحله اول به عنوان ناوگان آتش نشانی در بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور توزیع خواهد کرد.

وی ادامه داد: خودروسازان داخلی روز به روز در جهت داخلی‌سازی و استفاده از توان داخلی در تولید گام برمی‌دارند که این اقدام ارزشمند و مهمی است و ما ملزم هستیم نیاز‌های خود را از طریق شرکت‌های داخلی تامین کنیم.

وحیدی افزود: قرارداد‌های مختلفی با شرکت‌های خودروساز در حوزه تولید تاکسی دوگانه سوز و اتوبوس برقی منعقد کرده ایم که در فاز نخست قرارداد تولید ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل با شهرداری کرج منعقد شده و همچنین خودروسازان برای نوسازی ناوگان با تاکسی برقی در حال عقد قرارداد با شهرداری‌ها هستند.

وی ادامه داد: قرارداد خودرو‌های ون هم در حال انجام است و این نوع کار‌ها ادامه دار خواهد بود و حمایت از صنعت داخل به شدت مورد توجه ما است و آماده هستیم به هر میزان خودرو برای ناوگان و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تولید شود، خریداری کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: ما هم صنعت قوی داریم و هم صنعت‌گر قوی و اولویت ما در تاکسی برقی و اتوبوس برقی و دیگر ماشین آلات، تولیدکننده داخل است و بزرگ‌ترین حمایت ما، خرید محصولات خودروسازان است.

منبع: ایکوپرس

عناوین برگزیده