تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۹
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۳۱۵۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گروه مالی صبا تامین نسبت به دوره مشابه سال گذشته محقق کرد؛

رشد ۳۳ درصدی ارزش بازار پرتفوی بورسی "صبا"

‌می‌متالز - "صبا" در این ماه موفق به ثبت جمع بهای تمام شده ۱۸ هزار و ۴۰۲ میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری‌های خود شده است که این میزان نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد ۲ هزار و ۸۲۹ میلیارد تومانی همراه بوده است، گفتنی است این میزان در مقایسه با آذرماه سال جاری حدود ۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش می‌متالز، شرکت گروه مالی صبا تامین در آخرین گزارش عملکرد ماهانه خود که در سامانه کدال منتشر کرده و از رشد ۱۸ درصدی بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های خود خبر داده است.

رشد ۳۳ درصدی ارزش بازار پرتفوی بورسی
"صبا" در این ماه موفق به ثبت جمع بهای تمام شده ۱۸ هزار و ۴۰۲ میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری‌های خود شده است که این میزان نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد ۲ هزار و ۸۲۹ میلیارد تومانی همراه بوده است، گفتنی است این میزان در مقایسه با آذرماه سال جاری حدود ۳ درصد کاهش داشته است.

ارزش بازار پرتفوی بورسی "صبا" در مقایسه با دوره یاد شده نیز با رشد ۳۳ درصدی همراه بوده است.

رشد ۳۳ درصدی ارزش بازار پرتفوی بورسی
سرمایه‌گذاری‌های گروه مالی صبا تامین در شرکت‌های غیربورسی و شرکت‌های پذیرفته شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است که وزن سرمایه گذاری‌های "صبا" نزد شرکت‌های بورسی سنگین‌تر بوده و ۸۵ درصد سبد سرمایه گذاری‌های این شرکت را شامل شده است.

رشد ۳۳ درصدی ارزش بازار پرتفوی بورسی
سرمایه‌گذاری‌های گروه مالی نزد شرکت‌های غیربورسی به بهای تمام شده ۲ هزار و ۷۹۲ میلیارد تومان بوده است که ۱۵ درصد سرمایه‌گذاری‌های این شرکت را شامل شده است.

مهمترین صنایعی که "صبا" در آن‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کرده است به ترتیب شامل محصولات شیمیایی، استخراج کانه‌های فلزی، فلزات اساسی است که روی هم رفته بیش از ۶۰ درصد سرمایه‌گذاری‌های گروه مالی صبا در این صنایع بوده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده