تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۳۱۶۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در واکنش به افزایش قیمت ارز و تأثیر آن بر دیگر بازارها:

افزایش قیمت دلار در زندگی یک روستایی هم تأثیر می‌گذارد/ بانک مرکزی به تلاطمات بازار ارز پایان دهد/قانون جدید بانک مرکزی می‌تواند این بانک را فعال‌تر، دقیق‌تر و تخصصی‌تر کند+فیلم

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت کنترل نرخ بازار ارز و ایجاد ثبات در این بازار و اینکه قانون جدید بانک مرکزی می‌تواند این بانک را فعال‌تر، دقیق‌تر و تخصصی‌تر کند گفت:کنترل نرخ ارز از جمله مهترین وظایف بانک مرکزی است و بانک مرکزی باید مأموریت کنترل نرخ ارز را به درستی انجام دهد.

به گزارش می‌متالز، محمد‌مهدی مفتح، با اشاره به افزایش قیمت ارز و تأثیر آن بر دیگر بازارها، گفت: تاثیر بازار ارز بر دیگر بازار‌ها تأثیر قابل توجه‌ای است.

نماینده مردم «تویسرکان» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت کنترل متغیر ارز در اقتصاد کشور، تصریح کرد: به واقع ارز تأثیر زیادی بر دیگر بازار‌ها گذاشته و می‌تواند قیمت کالا‌ها در بازا‌های دیگر را تغییر دهد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کنترل نرخ ارز از جمله وظایف بانک مرکزی است، ادامه داد: بانک مرکزی باید ماموریت کنترل و مدیریت نرخ ارز را به درستی انجام دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز حتی در زندگی روستایی که هیچ وقت در معاملات خود، از دلار استفاده نکرده نیز مؤثر است، ادامه داد: حتماً افزایش نرخ ارز در بالارفتن هزینه‌های زندگی مردم و کاهش ارزش دارایی و درآمد آن‌ها موثر خواهد بود؛ بنابراین یکی از مهمترین اقداماتی که باید مدنظر قرار گیرد کنترل نرخ ارز و ایجاد ثبات در این بازار است.

تعداد بازدید : 3

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده