تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۳۱۶۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مشاور ارشد و دستیار مدیرعامل شستا مطرح کرد؛

بهبود عملکرد و کارآیی نیروگاه‌های تابعه شستا با انجام به موقع تعمیرات اساسی

‌می‌متالز - مشاور ارشد و دستیار مدیرعامل شستا از برنامه‌ریزی دقیق برای انجام تعمیرات اساسی در نیروگاه‌های تابعه شستا و اتمام آن تا پایان فروردین‌ماه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای انجام تعمیرات اساسی نیروگاه‌های تابعه شستا با حضور عبدالعلی صاحب‌محمدی مشاور ارشد و دستیار مدیرعامل شستا، عبدالرسول پیشاهنگ مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران و جمعی از مدیران و معاونین حوزه انرژی شستا و شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی برگزار شد.

در این جلسه صاحب‌محمدی مشاور ارشد و دستیار مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با اشاره به اهمیت تولید برق در کشور به ویژه در پیک فصل گرما اظهار داشت: برق به عنوان یکی از مهمترین نیاز‌های جامعه و اقتصاد، اهمیت ویژه‌ای در کشور دارد، در همین راستا خود را موظف می‌دانیم که با انجام به موقع تعمیرات اساسی در نیروگاه‌های تابعه شستا، برق مورد نیاز مردم و صنعت را در ایام فصل گرما تأمین کنیم.

بهبود عملکرد و کارآیی نیروگاه‌های تابعه شستا با انجام به موقع تعمیرات اساسی
صاحب‌محمدی ادامه داد: چارچوب و برنامه‌ریزی اعلامی از سوی وزارت نیرو برای ما تکلیف است و وظیفه ملی ماست که تمام تلاش خود را به کار ببندیم که تا پایان فروردین‌ماه، ۲ واحد نیروگاه خلیج فارس و ۱ واحد نیروگاه طوس را با موفقیت انجام دهیم.

مشاور ارشد و دستیار مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه در مسیر تعمیرات نیروگاه‌های تابعه، مشکلاتی پیش روی ماست، افزود: درصدد هستیم با تأمین مالی از محل مطالبات‌مان در وزارت نیرو، این مشکل را بر طرف سازیم. چراکه انجام این تعمیرات علاوه بر افزایش عمر مفید تجهیزات به بهبود کارآیی و کاهش خطر خرابی و توقف ناگهانی نیروگاه کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه انجام اورهال نیروگاه‌ها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی میان تیم‌های مختلف است که در این مسیر هماهنگی کامل با وزارت نیرو برای ما مورد اهمیت است، افزود: امیدواریم با انجام تعمیرات اساسی، عملکرد و کارآیی نیروگاه‌های تابعه شستا بهبود یابد و نیروگاه‌ها بتوانند به تأمین برق پایدار و پاسخگویی به نیاز‌های جامعه کمک کنند و برق مورد نیاز مردم شریف ایران در تابستان ۱۴۰۳ بدون کوچکترین مشکلی تولید شود.

بهبود عملکرد و کارآیی نیروگاه‌های تابعه شستا با انجام به موقع تعمیرات اساسی
مشاور ارشد و دستیار مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در پایان با تأکید بر پیگیری جدی طرح‌های توسعه‌ای در نیروگاه‌ها گفت: ضمن رعایت صرفه و صلاح سهامداران باید موضوع سیکل ترکیبی نمودن نیروگاه خلیج فارس به صورت جدی پیگیری شود تا بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، با اضافه‌شدن سه واحد بخار، ظرفیت این نیروگاه حدود ۵۰ درصد افزایش یابد، این موضوع از جهت افزایش تولید برق و عدم نیاز به سوخت از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)

عناوین برگزیده