تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۲۵
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۳۳۲۵۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دیدار و گفت‌وگوی مدیرعامل شستا با سفیر ایران در آفریقای جنوبی

‌می‌متالز - نشست اقتصادی عارف نوروزی مدیرعامل شستا با شکیب‌مهر سفیر ایران در آفریقای جنوبی برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، عارف نوروزی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با شکیب‌مهر سفیر ایران در آفریقای جنوبی دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این جلسه نوروزی مدیرعامل شستا، نکات کلیدی در خصوص اهمیت بازار قاره آفریقا به خصوص کشور آفریقای جنوبی برای شستا و شرکت‌های تابعه بیان کرد.

افقهی مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) در خصوص رفع موانع صادراتی به کشور آفریقای جنوبی و صادرات محصولات نفتی و پتروشیمی، به خصوص قیر، اوره و گاز LPG مواردی بیان کرد.

وفاپور مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان در خصوص بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه صادرات سیمان‌سفید و کلینکر آمادگی هلدینگ را جهت توسعه بازار تجاری در آفریقای جنوبی اعلام کرد. همچنین وی از فعال‌بودن خط صادرات سیمان به شرق آفریقا به‌ صورت بالفعل خبر داد که سیمان‌سفید دارای بالاترین میزان مشتریان در محصولات صادراتی زیرمجموعه‌های هلدینگ را دارد.

هوشیاری مدیرعامل هلدینگ سیتا که در رویکرد جدید شستا مسوولیت مدیریت فعالیت‌های مرتبط با صنعت عمران و ساختمان را برعهده دارد، در خصوص ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این هلدینگ در صنعت ساخت‌وساز و راه‌سازی و همچنین صادرات و ارائه خدمات فنی و مهندسی هلدینگ سیتا به کشور آفریقای جنوبی توضیحاتی بیان و آمادگی هلدینگ را جهت همکاری و اجرا در پروژه‌های سرمایه‌گذاری و ساخت‌وساز کشور آفریقای جنوبی اعلام کرد.

آرین‌نژاد مدیرعامل هلدینگ تیپیکو از ظرفیت‌های دارویی و همکاری‌های بالفعل آن هلدینگ مواردی را بیان و خواستار تسهیل در روند اخذ گواهی‌های GMP و همچنین صادرات محصولات شرکت‌های دارویی و مساعدت سفارت‌خانه در آن خصوص شد. وی معرفی شرکت‌های معتبر دارویی در کشور آفریقای جنوبی توسط سفارت‌خانه را در توسعه بازار محصولات و روابط تجاری فی‌مابین ایران و آفریقای جنوبی اثربخش دانست.

نادری مدیرعامل هلدینگ صدر تأمین ضمن اعلام ظرفیت‌های بالای این هلدینگ جهت سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف و استحصال معادن آفریقای جنوبی خواستار ایجاد شرایطی برای استقرار نماینده هلدینگ تاصیکو در آن سفارت‌خانه جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و تکنولوژی‌های معدنی و اکتشاف روز دنیا شد.

مسیبی رئیس هیات‌ مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی مهم‌ترین موضوع خود در خصوص عادی‌سازی روابط حمل‌ونقل دریایی با کشور آفریقای جنوبی را از سفیر خواستار و از او درخواست مساعدت کافی تا رفع توقیف کشتی این شرکت در بندر آفریقای جنوبی را اعلام داشت.

حمیدی معاون نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان به اهمیت حوزه تکنولوژی و انتقال دانش در صنایع مختلف به خصوص حوزه معدن، نفت و گاز که آفریقای جنوبی در این زمینه فعال است را پرداختند و از شکیب مهر درخواست فراهم‌کردن زمینه انتقال فناوری و تکنولوژی را برای شستا از آن کشور داشت.

منبع: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده