تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۲:۰۴
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۳۳۱۷۵۶
سرویس خبر : انرژی
نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:

واقعی‌سازی قیمت حامل‌های انرژی با عرضه در بورس

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: عرضه حامل‌های انرژی در بورس انرژی به سبب وجود زیرساخت‌های مناسب موجب واقعی‌سازی قیمت‌ها شده است.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا صالحی» با بیان این که بورس انرژی در چند سال اخیر به بحث عرضه حامل‌های انرژی و بهره‌گیری از ابزار‌ها برای شفافیت قیمت این محصولات ورود کرده، گفت: انتظار می‌رود با تلاش وزارتخانه‌های نفت، نیرو، سازمان بورس اوراق بهادار و بورس انرژی شاهد عرضه سایر محصولات انرژی در این بازار باشیم.

واقعی‌سازی قیمت‌ها

وی با تاکید بر این که عرضه حامل‌های انرژی در بورس به سبب وجود زیرساخت‌های مناسب موجب رفع قیمت‌گذاری‌های دستوری و واقعی‌سازی قیمت‌ها شده، افزود: راه‌اندازی تابلو سبز بورس انرژی عاملی موثر در توسعه تجدیدپذیر‌ها بوده و به موجب آن ظرفیت‌های ناشناخته این بازار برای تولیدکنندگان بیش از پیش نمایان شده است.

مانع اصلی برای تولیدکنندگان

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: یکی از موانع اصلی تولیدکنندگان به منظور عرضه محدود حامل‌های انرژی در بستر بورس انرژی مساله قیمت‌گذاری‌های دستوری است.

استفاده از ابزار‌های نوین

صالحی در پایان گفت: به عنوان یک نهاد بخش خصوصی به دنبال آن هستیم تا از ابزار‌های نوین بورس انرژی در حوزه‌هایی، چون گاز، نفت، برق و بنزین برای رفع ناترازی‌های قیمتی، افزایش تولید و توسعه زیرساخت‌ها بهره بگیریم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده