تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۴۵
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۳۱۸۶۹
سرویس خبر : زمین شناسی
رئیس انجمن کواترنری:

بررسی تغییر اقلیم و مدل‌سازی آب و هوا در دستور کار علم کواترنری است

‌می‌متالز - رئیس انجمن کواترنری ایران در مراسم اختتامیه سومین کنفرانس بین‌المللی کواترنری گفت: IRQUA مانند INQUA ارتقای ارتباطات و همکاری بین‌المللی در جنبه‌های تجربی و کاربردی تحقیقات کواترنر است تا به روش‌های عملی در ارزیابی مقیاس و نرخ تغییرات محیطی جهانی در طول گذشته زمین‌شناسی اخیر کمک کند.

به گزارش می‌متالز، راضیه لک، درباره موضوعات تحقیقات کاربردی مرتبط با علوم کواترنر گفت: تغییر اقلیم، مدل‌سازی آب و هوا، فرآیند‌های ساحلی و دریایی، انسان و زیست کره، منشاء انسانی و اثرات زیست محیطی، چینه‌نگاری و گاهشماری، ارزیابی خطر و فرآیند زمینی، سپرده و تاریخچه از مهم‌ترین موضوعات تحقیقات کابردی مرتبط با این علم است.

رئیس پژوهشکده علوم‌زمین در پاسخ به این سوالی مبنی بر این‌که برنامه‌ریزی بیشتر آینده چیست، گفت: IRQUA مصمم است در سال‌های آینده شبکه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خود را در چارچوب ساختار دانشگاه‌ها، موسسات، انجمن‌ها و مراکز مختلف مرتبط با علوم کواترنری به ویژه در آسیا توسعه دهد.

وی تصریح کرد: علاوه بر توسعه ساختاری، ترویج تحقیق، تعریف، تداوم و تکمیل پروژه‌های در دست اجرا، توسعه آموزش عمومی نیز برنامه‌ریزی خواهد شد.

منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور

عناوین برگزیده