تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۴
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۳۳۱۵۴۵
سرویس خبر : زمین شناسی
دبیر علمی سومین کنفرانس بین‌المللی علوم کواترنر:

علم کواترنری برای رویارویی با چالش‌های جاری در کاهش تغییرات آب و هوایی برنامه ارائه می‌دهد

‌می‌متالز - دبیر علمی سومین کنفرانس بین‌المللی علوم کواترنر در مراسم افتتاحیه این نشست گفت: این کنفرانس توسط انجمن کواترنر ایران (IRQUA)، پژوهشکده علوم زمین (RIES) و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی ایران (GSI) برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، به گفته مهیار مهتدی این همایش عموماً هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و نشان‌دهنده مهم‌ترین رویداد انجمن کواترنر ایران است.

وی خاطرنشان کرد: این بار، ما یک برنامه بسیار باشکوه در مورد نقش علوم کواترنر در کمک به پایگاه دانش برای رویارویی با چالش‌های جاری در کاهش تغییرات آب و هوایی ارائه می‌دهیم.

دبیر علمی سومین کنفرانس بین‌المللی علوم کواترنر افزود: ما یک جلسه ترکیبی داریم که انتظار شرکت‌کنندگان حضوری و آنلاین با یک برنامه علمی کامل، شامل کارگاه‌ها و سفر‌های میدانی، مقالات کوتاه و چکیده را داریم.

مهتدی، خاطرنشان کرد: ما از همه ایده‌ها برای بهبود درک خود از روابط بین عوامل و فرآیند‌های مختلف طبیعی و انسانی که محیط، چشم‌انداز و آب و هوا، تکامل انسانی و تمدن‌ها را شکل می‌دهند، هستند و خواهند کرد، استقبال می‌کنیم.

وی با بیان این‌که کمیته برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی علوم کواترنر با اشتیاق و خستگی‌ناپذیر تلاش کرده تا کنفرانس را به یک تجربه قابل توجه تبدیل کند، تصریح کرد: من می‌دانم که شرکت‌کنندگان در سومین کنفرانس بین‌المللی علوم کواترنر با بسیاری از ایده‌های جدید و علوم پیشرفته و هیجان‌انگیز به موفقیت این کنگره کمک خواهند کرد.

دبیر علمی سومین کنفرانس بین‌المللی علوم کواترنر افزود: نتایج و بحث‌های جذاب نشان می‌دهد که سومین کنفرانس بین‌المللی علوم کواترنر الهام‌بخش و تقویت همکاری‌های جدید خواهد بود و دانش ما را از علم کواترنر افزایش می‌دهد و برای کسانی که شخصاً در آن شرکت خواهند کرد، خاطره‌ای ماندگار از مهمان‌نوازی و چشم‌انداز شگفت‌انگیز ایرانیان باقی خواهد ماند.

گفتنی است؛ سومین نشست بین‌المللی کواترنری در تهران از ۰۹ بهمن‌ماه به مدت سه روز همت پژوهشکده علوم زمین کشور و انجمن کواترنری ایران به صورت مجازی و حضوری در حوزه‌های مختلف جغرافیا، زمین‌شناسی، باستان‌شناسی، اقلیم و مخاطرات برگزار می‌شود.

منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده