تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۰۸
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۳۲۲۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ذخایر معدنی ایران رو به اتمام نیست/ توسعه انسان‌محور معادن در دستور کار است

‌می‌متالز - وزیر صمت گفت: اینکه می‌گویند ذخایر معدنی و فلزات کشور رو به اتمام است، حرف درستی نیست چرا که ما هنوز همه کشور را پایش نکرده‌ایم.

به گزارش می‌متالز، عباس علی‌آبادی در خصوص آخرین وضعیت ذخایر معدنی در کشور اظهار کرد: اینکه می‌گویند ذخایر معدنی و فلزات کشور رو به اتمام است، حرف درستی نیست چرا که ما هنوز همه کشور را پایش نکرده‌ایم.

وی افزود: استفاده از معادن و ذخایر داخلی مهم نیست، ما داریم به سمت استفاده از فناوری و صنعت دانش بنیان صادرات محور حرکت می‌کنیم به گونه‌ای که مواد اولیه را از همه دنیا تأمین کرده و آن‌ها را مبتنی بر دانش و فناوری، فرآوری کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه ما به دنبال توسعه انسان‌محور هستیم نه مواداولیه‌محور، گفت: نکته‌ای که باید مورد توجه باشد این است که همه سرزمین را پایش نکرده‌ایم ما این امر را در دستور کار داریم تا ثروت‌های ملی را شناسایی و آن را به ارزش بالفعل تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: ما هم برای تأمین نیاز‌های خودمان در خارج از کشور سرمایه‌گذاری خواهیم کرد و در این زمینه هر گونه حمایت لازم را خواهیم داشت، هم آمادگی داریم که سرمایه‌گذاران خارجی را به کشور دعوت کنیم و پذیرای آن‌ها باشیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده