تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۳۱۷۸۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تاکید استاندار خراسان‌جنوبی بر بهره‌گیری از ظرفیت معادن

‌می‌متالز - استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه به ظرفیت معادن در راستای توسعه اقتصادی استان توجه ویژه‌ای داریم، گفت: امیدواریم با بهره‌گیری از ذخایر معدنی و ایجاد واحد‌های فرآوری بیش از گذشته از ظرفیت معادن استان بهره ببریم.

به گزارش می‌متالز، جواد قناعت شامگاه جمعه - سیزدهم بهمن‌ - در جمع‌بندی برنامه‌های شهرستان طبس و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌زمان با دهه فجر امسال ۹۱۴ پروژه با اعتبار ۳۸۰ هزار میلیارد ریال معادل ۳۸ همت در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: از این تعداد ۸۷۱ پروژه با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال افتتاح شد و ۴۳ پروژه با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی می‌شود.

استاندار با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۵ پروژه در شهرستان طبس با اعتبار سه هزار و ۸۳۳ میلیارد تومان گفت: از این تعداد ۸۳ پروژه افتتاح و سه پروژه هم کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: عملیات اجرایی یکی از طرح‌های مهم شهرستان طبس که با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در لیست پروژه‌های دهه فجر استان قرار گرفته است، اسفند آغاز خواهد شد.

استاندار از افتتاح پنج پروژه ارتباطی و ارتقا سایت‌های تلفن همراه در شهرستان طبس در دومین روز دهه فجر خبر داد و گفت: این طرح‌ها با هدف دسترسی ۴۰۰ خانوار روستایی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال اجرا شد.

وی گفت: پروژه احداث و اجرای آسفالت مجتمع خدماتی رفاهی خسروآباد با هزینه بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال، کارخانه تولید کننده انواع هیدروکربن‌های سبک و سنگین، کارخانه بسته‌بندی انواع سبزیجات و صیفی‌جات با اعتبار شش میلیارد تومان و بهره‌برداری از معدن زغال‌سنگ حرارتی اسفندیار با سرمایه‌گذاری ۸۸۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های افتتاحی در دومین روز دهه فجر در شهرستان طبس بود.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه به ظرفیت معادن در راستای توسعه اقتصادی استان توجه ویژه‌ای داریم، اضافه کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از ذخایر معدنی و ایجاد واحد‌های فرآوری بیش از گذشته از ظرفیت معادن استان بهره ببریم.

منبع: خبرگزاری ایمنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده