تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۳۷
بازدید: ۴۱
کد خبر: ۳۳۲۵۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاغل شدن ۴۳ هزار و ۹۹۰ نفر با ثبت‌‌نام در کاریابی‌ها در سال ۱۴۰۱

‌می‌متالز - مطابق آمار ارائه شده از سوی وزارت کار تعداد کل جویندگان کار ثبت‌نام شده در سال۱۴۰۱ برابر با ۱۶۰۸۲۴ نفر می‌باشد که تعداد ۱۴۵۰۳۲ نفردر دفاتر کاریابی خصوصی ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد ۴۳۹۹۰ نفر به کار گمارده شده اند.

به گزارش می‌متالز، مطابق آمار ارائه شده در سالنامه آماری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۱ بر اساس برآورد‌های به دست آمده در سال ۱۴۰۱، جمعیت کشور برابر ۸۴۷۰۰ هزار نفر است که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۰.۸ درصد افزایش داشته است. از این تعداد ۷۶.۳ درصد در مناطق شهری و ۲۳.۷ درصد در مناطق روستایی ساکن بوده اند.

در سال ۱۴۰۱، نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت ۱۵ ساله وبیشتر حدود ۴۰.۹ درصد می‌باشد که این شاخص در بین مردان و زنان به ترتیب ۶۸.۲ درصد و در ۱۳.۶ درصد است. همچنین نرخ بیکاری در جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر ۹.۰ درصد می‌باشد که این شاخص در بین مردان و زنان به ترتیب ۷.۷ درصد و ۱۵.۸ درصد می‌باشد.

درسال ۱۴۰۱، تعداد صدور روادید کار با حق کار مشخص برای اتباع بیگانه ماهر ۴۰۵۵ مورد و برای اتباع بیگانه غیرمشمول موافقت هیأت فنی اشتغال حدود ۶۷ مورد می‌باشد و تعداد پروانه کار تمدید شده برای تبعه بیگانه ماهر ۵۵۲۵ مورد و تبعه بیگانه غیرمشمول موافقت هیأت فنی اشتغال حدود ۹۵۲ مورد بوده و تعداد ۳۸۷۰۵ کارت کار موقت صادر و ۲۱۶۲۹۴ کارت کار موقت تمدید شده است.

درسال ۱۴۰۱ تعداد ۳۷۳۳۶ نفر شاغل تبعه شاغل غیرمجازشناسایی شده که بیشترین آن مربوط به استان تهران با تعداد ۱۴۰۶۶ نفر و کمترین آن به ترتیب مربوط به استان آذربایجان غربی با تعداد ۸ نفر و استان ایلام با تعداد ۱۶ نفر می‌باشند.

تعداد کل جویندگان کار ثبت‌نام شده در سال ۱۴۰۱ برابر با ۱۶۰۸۲۴ نفر می‌باشد که تعداد ۱۴۵۰۳۲ نفردر دفاتر کاریابی خصوصی ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد ۴۳۹۹۰ نفر به کار گمارده شده اند و با بقی جویندگان کار به تعداد ۱۵۷۹۲ نفر در مراکز خدمات اشتغال ثبت‌نام کرده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده