تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۲۹
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۳۳۲۶۶۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازار فولاد عراق در انتظار افزایش بودجه و بهبود بازار

‌می‌متالز - دولت عراق در حال بررسی امکان افزایش بودجه این کشور برای سال ۲۰۲۴ است. از آنجایی که قرار است بودجه بیشتری برای اجرای برخی پروژه‌های معوقه در نظر گرفته شود، تامین‌کنندگان فولاد پیش‌بینی می‌کنند سفارش‌های بیشتری دریافت کنند. با این حال، این سوال وجود دارد که فروشندگان داخلی یا خارجی کدامیک می‌توانند سود بیشتری ببرند.

به گزارش می‌متالز، سال گذشته حدود ۶۰ درصد از پروژه‌ها تامین مالی شدند، بنابراین بقیه آن‌ها باید تخصیص بودجه خود را در سال ۲۰۲۴ دریافت کنند.

در حالی که برخی از عرضه‌کنندگان میلگرد عراقی هنوز در مورد تحولات بودجه چیزی نشنیده‌اند، برخی دیگر امیدوارند بودجه جدید قطعا تقاضای فولاد را افزایش خواهد داد. با این حال، تردید‌هایی وجود دارد که کارخانه‌های داخلی بتوانند از این فرصت تجاری به طور کامل استفاده کنند چرا که از یک طرف با کمبود قراضه مواجه‌اند و از طرف دیگر استفاده از آهن اسفنجی برای فرآیند فولادسازی در زمستان دشوار و ایمن نیست.

در شرایطی که کارخانه‌های عراقی مجبورند تولید خود را محدود کنند و با ظرفیت کمتری کار کنند، وارد کننده‌ها به ویژه رقبای ایرانی، می‌توانند در پروژه‌های ساختمانی در حال انجام، در موقعیت مطلوب‌تری ظاهر شوند.

آخرین قیمت میلگرد در بازار بغداد ۵۰۰ دلار در هر تن درب انبار بوده است در حالی که یک هفته قبل ۵۲۵ دلار در هر تن بود.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده