تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۳۳۰۱۲
سرویس خبر : انرژی

تولید ۱۳۸ مگاوات برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر

‌می‌متالز - مدیر حوزه مدیریت سازمان صنایع کوچک ایران گفت: در راستای رفع مشکل تامین برق صنایع براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده تلاش می‌شود با راه‌اندازی شهرک‌های خورشیدی تا پایان امسال ۱۳۸مگاوات برق از طریق انرژی‌های تجدید‌پذیر تولید و وارد مدار شود.

به گزارش می‌متالز، علی بلالی دهکردی افزود: از میزان تولید برق پیش‌بینی‌شده تاکنون ۴۰مگاوات برق از طریق انرژی‌های تجدید‌پذیر در کشور تامین شده است. وی اظهار کرد: با توجه به پیک مصرف و قطعی برق صنایع در فصل تابستان، توافق‌نامه‌ای بین سازمان صنایع کوچک، شهرک‌های صنعتی و ساتپا از وزارت نیرو برای صدور مجوز شهرک خورشیدی منعقد شده است.

مدیر حوزه مدیریت سازمان صنایع کوچک ایران گفت: براساس این توافق‌نامه، وزارت نیرو نسبت به صدور جواز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنایع کوچک در استان‌ها نیز نسبت به تامین زمین اقدام می‌کنند. وی یادآور شد: در کنار این توافق‌نامه و هدف گذاری انجام‌شده، یک‌سری مولد‌های مقیاس‌کوچک هم برای تامین برق به کمک واحد‌های صنعتی می‌آیند. بلالی دهکردی اضافه کرد: انرژی خورشیدی، انرژی پاکی است که با توجه به شدت تابش خورشید، وضعیت دما و میزان رطوبت که پارامتر‌های مختلفی هستند می‌طلبد زمینه تولید آن در کشور فراهم شود.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده