تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۳۳۱۰۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تحول در بازار‌های جهانی با کشف معدن فلزات کمیاب وایومینگ

‌می‌متالز - ماه به ماه، قیمت‌های فلزات کمیاب حرکت نزولی شدیدی را نشان دادند. در حالی که تقاضای پایین‌دستی ضعیف می‌تواند به طور بالقوه یکی از دلایل کاهش قیمت‌ها باشد، عامل بالقوه دیگر افزایش تولید جهانی فلزات کمیاب در خارج از چین است. البته، چین همچنان جایگاه خود را به عنوان برترین تولیدکننده جهانی فلزات کمیاب حفظ کرده است.

به گزارش می‌متالز، کشف معدن فلزات کمیاب جدید در وایومینگ می‌تواند با کاهش اتکای ایالات متحده به چین برای مواد معدنی حیاتی، تأثیر قابل توجهی بر بازار جهانی فلزات کمیاب داشته باشد. چندین شرکت، از جمله American Rare Earths Inc؛ و Ramaco Resources، اخیراً یک معدن بزرگ از فلزات کمیاب در ایالت غربی کشف کردند.

ایالات متحده در حال حاضر بخش بزرگی از آهنربا‌ها و مواد معدنی کمیاب را از چین وارد می‌کند. اگر این یافته اخیر به همان اندازه که تخمین‌ها پیش‌بینی می‌کنند بزرگ باشد، ایالات متحده ممکن است بتواند اتکای خود را به تامین‌کنندگان خارجی - به‌ویژه چین، کاهش دهد و در عین حال زنجیره تامین فلزات کمیاب خود را متنوع کند. در واقع، ذخایر جدید می‌تواند از انتقال انرژی کشور حمایت کند و با حمایت از تولید داخلی فناوری‌هایی که بر فلزات کمیاب متکی هستند، بر امنیت ملی ایالات متحده تأثیر بگذارد.

چین اخیراً محدودیت‌های سختی را برای صادرات فناوری آهن‌ربا‌های فلزی کمیاب و استخراج و جداسازی مواد معدنی کمیاب اعمال کرده است. این حرکتی است که می‌تواند به طور قابل توجهی بر زنجیره تامین جهانی و قیمت گذاری مواد کمیاب تاثیر بگذارد. به هر حال، ۱۷ فلز طبقه بندی شده به عنوان فلزات کمیاب برای بسیاری از بخش‌های اقتصاد جهانی از جمله الکترونیک، انرژی پاک و فناوری دفاعی ضروری هستند.

محدودیت چین برای فلزات کمیاب و فناوری برای تولید آهن‌ربا‌های فلزی کمیاب، اقدامی حساب شده برای حفظ هژمونی خود در بازار فلزات کمیاب است، زیرا این کشور در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از فلزات کمیاب تولید شده در سراسر جهان را پردازش می‌کند.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده