تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۳۴۹۲۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازار فلزات باتری همچنان نزولی

‌می‌متالز - طبق اظهار گلدمن ساکس هنوز برای پایان دادن به روند کاهشی قیمت مواد خام باتری خیلی زود است و عرضه قابل توجه و چالش‌های خودرو‌های الکتریکی غربی می‌تواند قیمت‌ها را برای مدت طولانی‌تری پایین نگه دارد.

به گزارش می‌متالز، کاربرد موادی مانند نیکل، مس، لیتیوم و کبالت گسترده است و شامل وسایل نقلیه الکتریکی، توربین‌های بادی و پنل‌های خورشیدی می‌شود. گلدمن ساکس گفت که چشم‌انداز نیکل، لیتیوم و کبالت نزولی به نظر می‌رسد.

علیرغم کاهش قابل توجه قیمت فلزات باتری، با کاهش قیمت نیکل، لیتیوم و کبالت به ترتیب ۶۰، ۸۰ و ۶۵ درصد نسبت به اوج چرخه، این مرکز مالی معتقد است که برای پایان قاطع این بازار‌های نزولی مربوطه خیلی زود است.

همراه با کاهش تقاضای خودرو‌های برقی در غرب، این بانک گفت که خطوط عرضه «قابل توجه» به این معنی است که مازاد پیش‌بینی‌شده در سال ۲۰۲۴ برای لیتیوم و نیکل بسیار قابل توجه باقی می‌ماند.

گلدمن انتظار دارد قیمت کبالت در ۱۲ ماه با ۲۶۰۰۰ دلار در هر متریک تن معامله شود (کاهش از پیش‌بینی قبلی ۲۸۰۰۰ دلار)، نیکل به ۱۵۰۰۰ دلار در هر متریک تن و کربنات لیتیوم به ۱۰۰۰۰ دلار در هر متریک تن از قیمت قبلی کاهش یابد.

قیمت کربنات لیتیوم در چین در روز سه شنبه تقریباً ۱۰۸۵۰۰ یوان (۱۵۰۷۱ دلار) معامله شد. این قیمت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۷۰ درصد کاهش یافته است.

قیمت نیکل در بورس فلزات لندن (LME) آخرین بار در روز سه‌شنبه ۱۷۹۴۵ دلار در هر متریک تن معامله شد، در حالی که قیمت کبالت در LME به ۲۸۵۵۰ دلار در هر متریک تن رسید.

تحلیلگران قبلاً هشدار داده بودند که چشم‌انداز فلزات باتری EV نسبتاً ضعیف است و بازار‌های لیتیوم، کبالت و نیکل عموماً بیش از حد عرضه می‌شوند.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده