تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۱۱
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۳۳۷۳۶
سرویس خبر : انرژی

افزایش چشمگیر ذخایر گاز ثابت شده در میدان جافوره

‌می‌متالز - عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، از افزایش قابل توجه ذخایر گاز و میعانات گازی در میدان غیرمتعارف «الجافوره» خبر داد.

به گزارش می‌متالز، عبدالعزیز بن‌سلمان فاش کرد شرکت نفت عربستان سعودی «آرامکو» توانسته است مقادیر زیادی به ذخایر قطعی گاز و میعانات گازی در میدان غیرمتعارف جافوره اضافه کند.

بر اساس بیانیه وزارت انرژی عربستان سعودی در روز یکشنبه، مقادیر تایید شده اضافی بالغ بر ۱۵ تریلیون فوت مکعب استاندارد گاز و دو میلیارد بشکه میعانات گازی است.

با این افزایش، مقادیر منابع میدان جافوره اکنون تقریباً ۲۲۹ تریلیون فوت مکعب استاندارد گاز و ۷۵ میلیارد بشکه میعانات تخمین‌زده می‌شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: این دستاورد در نتیجه به کارگیری بالاترین استاندارد‌های بین‌المللی در برآورد و توسعه منابع هیدروکربنی برای اطمینان از بهره برداری مناسب حاصل شده است.

عربستان سعودی - یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت در جهان - به دنبال افزایش اتکا به گاز طبیعی در ترکیب انرژی مورد استفاده در تولید برق به جای سوخت مایع است، به طوری که تا سال ۲۰۳۰ گاز و منابع انرژی تجدیدپذیر هر کدام تقریبا ۵۰ درصد از ترکیب انرژی برای تولید برق را تشکیل می‌دهند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده