تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۳۴۰۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انتشار گواهی سپرده خاص، زمینه‌ساز تورم است؟

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران انتشار گواهی سپرده خاص با سود ۳۰ درصد را زمینه‌ساز تورم در اقتصاد کشور دانست.

به گزارش می‌متالز، «نادر بذرافشان» ضمن انتقاد از تصمیم اخیر بانک مرکزی در زمینه انتشار گواهی سپرده خاص با سود ۳۰ درصدی اعلام کرد: تصمیم اخیر بانک مرکزی در زمینه انتشار گواهی سپرده خاص منجر به تشدید رکود و کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین در این میان این اقدام بانک مرکزی باعث ایجاد تورم در اقتصاد کشور خواهد شد.

بذرافشان ادامه داد: مسوولان بانک مرکزی باید پاسخگوی چنین موضوعی باشند که چه رویکردی پشت این سیاست وجود داشته که چنین تصمیمی را اتخاذ کردند.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران خاطرنشان کرد: کلیت این تصمیم بانک مرکزی چندان درست نبود و باعث تشدید شرایط و بحران‌هایی می‌شود که در سطح اقتصاد کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد: با این تصمیم بانک مرکزی شرایط التهابی و رکودی موجود در صنایع مختلف افزایش پیدا می‌کند، بنابراین با توجه به چنین مسائلی نمی‌توان این تصمیم بانک مرکزی را مثبت ارزیابی کرد.

بذرافشان با اعلام اینکه باید نسبت به اتخاذ تصمیماتی مانند نرخ سود سپرده‌های بانکی نگاه کارشناسانه‌تری وجود داشته باشد و آینده مورد توجه قرار گیرد، گفت: همچنین بهتر است در این راستا قبل از اتخاذ تصمیم‌گیری‌ها واکنش‌های اقتصادی مردم و جامعه مورد ارزیابی قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده