تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۳۵
بازدید: ۶۵۴
کد خبر: ۳۳۴۹۳۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

اظهار بی اطلاعی سازمان استاندارد از نامه ایران خودرو درباره توقف تولید پژو پارس

‌می‌متالز - رئیس سازمان استاندارد در واکنش به نامه ایران خودرو مبنی بر توقف تولید پژو پارس به دلیل عدم انطباق با استاندارد‌های ۸۵ گانه و عدم صدور مجوز، اظهار بی اطلاعی کرد.

به گزارش می‌متالز، مهدی اسلام‌پناه در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه مردم دار در واکنش به نامه ایران خودرو مبنی بر توقف تولید پژوپارس به دلیل عدم انطباق با استاندارد‌های ۸۵ گانه و عدم صدور مجوز از سوی این سازمان، اظهار بی اطلاعی کرد.

وی افزود: اگر ایران خودرو نامه‌ای ارسال کرده، حتماً پاسخ را خواهد گرفت. مصاحبه با صدا و سیما در خصوص چگونگی روند تولید پژوپارس فصل‌الخطاب بود.

بر اساس این گزارش، با توجه به عدم انطباق خودروی پژوپارس با استاندارد‌های ۸۵ گانه مقرر شده بود تولید این خودرو صرفاً تا نیمه اسفند صورت گیرد، اما سازمان ملی استاندارد به دلیل درخواست‌های متعدد چندی پیش اعلام کرد، تولید این خودرو به صورت مشروط و تا مشخص شدن نتایج مرکز آزمون بین‌المللی استاندارد تا فروردین سال ۱۴۰۳ نیز صورت خواهد پذیرفت.

با این حال ۱۲ اسفندماه ایران خودرو در نامه‌ای به سازمان ملی استاندارد اعلام کرد، مجوز شفاف درباره امکان تداوم تولید پارس با استاندارد‌های فعلی باید صادر شود. چرا که پارس استاندارد‌های ۸۵ گانه را اخذ نمی‌کند.

برنامه عملیاتی برای جایگزینی خودروی سورن به جای پارس از ابتدای سال آینده اعلام و مقدمات اجرایی این تصمیم انجام شده و هماهنگی‌های لازم با مجموعه قطعه‌سازان برای تأمین قطعات خودروی سورن و پیش‌بینی ساز و کار‌های تشویقی برای تبدیل خودرو مشتریان صورت گرفته است.

این وضعیت نابسامان اطلاع رسانی سازمان استاندارد و شرکت ایران خودرو که هر کدام توپ را به زمین یک دیگر می‌فرستند در حالی است که حدود ۱۰۰ هزار متقاضی این خودرو ماه‌ها در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده