تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۰
بازدید: ۵۲۹
کد خبر: ۳۳۵۰۸۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت آریان فولاد عنوان کرد:

به نوردکاران ظلم می‌شود/ پیشنهاد حقوق دلاری! / دولت فاصله مواد اولیه تا تولید میلگرد را بر چه اساسی ۱۱ درصد محاسبه کرده است؟

‌می‌متالز - طرح‌های توسعه در «نورد فولاد آریان» به پایان رسیده است، این شرکت فولادی ۲ میلیون تن ظرفیت نورد دارد که از این نظر، بزرگ‌ترین تولیدکننده بخش خصوصی در ایران و خاورمیانه به‌شمار می‌رود.

به گزارش می‌متالز، این مطالب را «بهمن قاسمی» مدیرعامل شرکت «نورد آریان فولاد» طی یک نشست خبری عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون در آریان فولاد با ۳۵ درصد ظرفیت کار می‌کنیم که اگر در سال آینده با چالش خاصی روبرو نشویم، امیدوار هستیم با ۵۰ درصد ظرفیت بتوانیم تولید داشته باشیم. ما ۳ خط ذوب ۵ هزار تنی القایی داریم که در آستانه راه‌اندازی است که امیدواریم در تابستان همراه پروژه فاضلاب ما به بهره‌برداری برسد.

قاسمی همچنین درباره صادرات این شرکت عنوان کرد: در حال حاضر مشتریان داخلی از ما خرید کرده و به نام خودشان صادر می‌کنند. بر اساس دور زدن‌هایی که انجام می‌گیرد که ما علاقه و اطلاعی درباره آنها نداریم، این اتفاق برای ما می‌افتد. امیدواریم که شرایط بهتر شود، چراکه ما شرایط صادرات و مشتری‌های خود را در بازار داریم.

به نوردکاران ظلم می‌شود/ پیشنهاد حقوق دلاری! / دولت فاصله مواد اولیه تا تولید میلگرد را بر چه اساسی ۱۱ درصد محاسبه کرده است؟

تامین برق آریان فولاد

وی همچنین درباره مهم‌ترین چالش پیش‌روی فولاد خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های ما، تامین برق است که در این راستا قصد داشتیم ۱۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی ایجاد کنیم. در مرحله اول نیز به اندازه ۲۰ مگاوات آماده خرید بودیم، ولی متاسفانه هنوز نتوانستیم زمین تهیه کنیم.

مدیرعامل «آریان فولاد» در پاسخ به خبرنگار «می‌متالز» که آيا بهتر نیست به جای استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر که راه‌اندازی آن مشکل و هزینه‌بر است که برای ۱۰۰ مگاوات به نتیجه نمی‌رسید، اقدام به تاسیس نیروگاه مایکرو یا نیروگاه‌هایی که سریع‌تر به جواب می‌رسند، کنید، گفت: البته حق باشماست و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر کار مشکل‌‌تری است؛ البته ما بررسی و مطالعه کردیم و از جاهای مختلف دیدن به عمل آورده‌ایم تا به این نتیجه رسیده‌ایم. ما قصد داشتیم ۲۰ مگاوات نیروگاه ایجاد کنیم تا ببینیم آیا این اقدام برای ما صرفه اقتصادی دارد یا خیر، آیا توان نگهداری آن را داریم یا خیر، بدون شک ما توانایی ایجاد نیروگاه تجدیدپذیر در اندازه فولاد مبارکه را نداریم.

قاسمی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار «می‌متالز» که آیا شرکت شما قصد ورود به بازار سرمایه را دارد، گفت: با توجه این موضوع که کارخانه ما با ظرفیت ۳۵ درصد کار می‌کند، امکان ورود به بورس را نداریم، چراکه برای ورود به بورس باید به ظرفیت کامل تولید رسید. ما امیدوار هستیم از شهریور سال آینده ساختارهای شرکت را اصلاح کرده و بهره‌وری خود را افزایش دهیم تا بتوانیم وارد بورس شویم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که وضعیت واحد اکسیژن کارخانه چگونه است، گفت: واحد اکسیژن ما در حال کار کردن است.

مدیرعامل آریان فولاد همچنین در پاسخ به این پرسش خبرنگار «می متالز» که طرح فولاد آلیاژی که قرار بود داشته باشید، به کجا رسید، عنوان کرد: کماکان واحدهای ذوب را داریم و با توجه به ِشلوغی کارها و طرح‌های نیمه‌توسعه‌ای که در دست اقدام داریم، فعلا طرح فولاد آلیاژی متوقف شده تا شرایط آن ایجاد شود.

ورق‌های تولیدی آریان فولاد نیاز به شناخته‌شده دارند

قاسمی همچنین به پرسش خبرنگار «می متالز» درباره تولید ورق در «آریان فولاد» عنوان کرد: ما ورق‌های کم‌عرض تا عرض ۴۰ سانتیمتر تولید می‌کنیم. این ورق‌ها را معمولا مصرف‌کننده خریداری کرده و برش می‌دهد و به اندازه نیازش مصرف می‌کند. با توجه به صرفه‌ این ورق برای مشتری، ما نیز بازار خوبی داریم. البته در زمینه این محصول نیاز به شناخته‌تر شدن بیشتر آن در بازار داریم.

وی همچنین درباره اشتغال‌زایی مجموعه یادآور شد: در مجموعه ۱۰۸۳ نفر مشغول به کار هستند. پرسنل در ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته کار می‌کنند که با توجه به این ظرفیت پایین تولید، کار چندانی نداریم، اما برای سال آینده که قصد افزایش ظرفیت تولید را داریم، نیازمند جذب ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر دیگر هستیم.

وی همچنین درباره طرح تصفیه پساب و فاضلاب بوئین‌زهرا که قرار است سال آینده برای تامین آب «آریان فولاد» راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: آب آشامیدنی هر مترمکعب آن بین ۵۰۰ تا هزار تومان محاسبه می‌شود، اما دولت فاضلاب بوئین‌زهرا را به قیمت هر مترمکعب ۶۵۰۰ تومان به ما می‌فروشد.

مدیرعامل آریان فولاد در پاسخ به این پرسش که قصد شراکت دارید، گفت: ما در کوتاه و میان‌مدت نیازی به شریک‌ نداریم، البته اگر فردی کاربلد باشد که بتواند در تصمیم‌گیری‌ها سبب شود که رو به جلو برویم، ایده‌آل است. در کشور ما کسی به‌دنبال چنین ایده‌ای نيست؛ هر چند نداشتن ایده‌، صدمات بسیاری به همراه دارد. اگر بتوانيم از افرادی که به ظاهر در کار ما غیرمرتبط هستند مانند تاجر فولاد، یا کسانی که در کارهای زیربنایی فعالیت دارند، بهره بگیریم، نهایت استفاده را برده‌ایم.

به نوردکاران ظلم می‌شود/ پیشنهاد حقوق دلاری! / دولت فاصله مواد اولیه تا تولید میلگرد را بر چه اساسی ۱۱ درصد محاسبه کرده است؟

افزایش هزینه‌ها، اما کاهش قیمت میلگرد

قاسمی درباره بهره‌وری و سود فولاد عنوان کرد: سال قبل قیمت میلگرد حدود ۳۱ هزار تومان بود، هم‌اکنون در پایان سال ۱۴۰۲ و طی چند وقت اخیر، حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده و بهای آن به ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است؛ این در حالی است که مواد اولیه، همان قیمت پارسال را داشته و هزینه‌های تولید حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افرایش یافته، اما شاهد هستیم که قیمت میلگرد ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است. در چنین شرایطی ضرر می‌کنیم یا در نهایت در برخی تولیدات مزیت‌دار سر به سر می‌شویم و سودی نخواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که در بورس کالا با مشکلی روبرو نیستید، گفت: ما قدردان بورس کالا هستیم که بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را حل کرده است. تامین مواد اولیه ما نسبت به سال گذشته با تلاش بورس کالا خیلی بهتر شده است.

ظلم به نوردکاران

قاسمی افزود: در یک مورد خاص باید اذعان کرد که فاصله بین میلگرد و مواد اولیه آن را ۱۱ درصد اعلام کردند، در حالی‌ که هزینه تولید بیش از ۱۱ درصد و به بالای ۱۵ درصد رسیده است. در این راستا چندین بار نامه داده‌ایم اما پاسخی دریافت نکرده‌ایم. بدون شک این ۱۱ درصد نیاز به اصلاح دارد. البته در این راستا پیشنهاد خاصی ندارم. معمولا سود تولیدکننده را ۲۰ درصد در نظر می‌گیرند. برای نمونه با نگاهی به صورت‌های مالی فولاد مبارکه مشاهده می‌کنید که بیش از ۵۰ درصد سود اعلام کرده است؛ ولی مایی که مواد اولیه را از بیرون می‌خریم، به حدی قیمت مواد اولیه نزدیک به تولید است که در نقطه صفر قرار می‌گیریم. اگر مشخص شود که این ۱۱ درصد را چگونه محاسبه کرده‌اند، بسیاری از مسائل مشخص خواهد شد و معلوم می‌گردد که چه ظلمی در حق نوردکاران اتفاق افتاده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: درباره این ۱۱درصد نیز حدود ۲ سال است که طرح موضوع کرده‌ایم، اما هیچ‌کس پاسخگوی ما نیست که مبنای این محاسبه چیست؟ ما تاکنون ندیده‌ایم که تولیدکنندگان مسائل خود را مطرح کنند و دولت‌مردان جوابگو باشند. لطف کنند مسائل مطرح‌شده را با کنایه یا سوال جواب ندهند.

قاسمی در پاسخ به این پرسش که انجمن نوردکاران پیگیر این مساله نبوده است، گفت: انجمن پیگیر مسائل کلان است. برخی مسائل باید به دست حاکمیت حل و فصل شود.

برای دریافت فایل دانلود کنید: ابلاغیه نحوه محاسبه قیمت پایه شمش بلوم و مقاطع فولادی توسط بورس کالای ایران

به نوردکاران ظلم می‌شود/ پیشنهاد حقوق دلاری! / دولت فاصله مواد اولیه تا تولید میلگرد را بر چه اساسی ۱۱ درصد محاسبه کرده است؟

صادرات بدون چشم‌انداز شده است

مدیرعامل «آریان فولاد» درباره صادرات و برگشت ارز حاصل از صادرات نیز عنوان کرد: چگونه می‌شود که بیش از ۱۰ سال رئیس‌ کل‌های بانک مرکزی اعلام می‌کنند که دلار گران‌ می‌شود، ما چگونه باید آن را تامین کنیم. هم‌اکنون بانک مرکزی قیمت دلار آزاد را قبول ندارد، در حالی‌ که خود دولت این قیمت را آزاد می‌کند، چراکه غیر از دولت فروشنده دلار نداریم.

قاسمی افزود: سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ که کار را تازه آغاز کرده بودیم، حدود ۸۰ میلیون یورو صادرات داشتیم، ولی از زمانی که دولت دلار را از صادرکنندگان می‌گیرد، ما دیگر نمی‌توانیم کار کنیم. قیمت دلار برای تولیدکننده ۶۰ هزار تومان تمام می‌شود، در حالی‌ که دلار خود را از دولت باید به قیمت ۴۰ هزار تومان دریافت کند. در چنین شرايطي هیچ چشم‌اندازی برای صادرات نداریم. تا زمانی که در کشور ارز چندنرخی باشد، همواره این مشکل وجود خواهد داشت.

وی درباره سیاست‌گذاری قیمت دلار گفت: دولت‌ها در دنیا هدف‌گذاری درباره قیمت دلار دارند و به‌تدریج قیمت آن را افزايش می‌دهند و همه تکلیف خود را می‌دانند، اما در کشور ما دلار ۵۰ هزار تومانی را به یکباره ۶۰ هزار تومان بالا می‌برند. بعد به ۵۵ هزار می‌رسانند و بازار را هیجانی می‌کنند و این درست نیست که بازار را این‌چنین هیجانی می‌‌کنند.

تعطیلی ۴ ماهه بابت ناترازی انرژی، به پرسنل لطمه می‌زند

مدیرعامل «آریان فولاد» همچنین در مورد ناترازی گاز و برق عنوان کرد: به دلیل قطع شدن برق و گاز، تقریبا ۴ ماه در سال را نمی‌توانیم کار کنیم. خاموش کردن خط تولید کار ساده‌ای نیست. در چنین شرایطی تولیدکننده گزینه‌ای ندارد و این موضوع را تحمل می‌کند؛ ولی تصمیم‌گیران ما این موضوع را در نظر نمی‌گیرند که پرسنلی که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند، نابود می‌شوند. این پرسنل ممکن است به اندازه حقوق‌شان، در ازای کار، اضافه کار و بهره‌وری دریافت و بر اساس آن زندگی‌شان را تنظیم کنند. در تعطیلی ۴ ماهه، زندگی پرسنل با حقوق ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان یا حتی ۶ تا ۷ میلیون تومان چگونه می‌تواند بچرخد. تولیدکننده ممکن است در چنین شرایطی به تولید خود ادامه بدهند، اما پرسنل نمی‌توانند در چنین شرایطی ادامه بدهند.

وی افزود: پیشنهاد ما درباره ناترازی برق و گاز، این است که این ناترازی بین صددرصد مصرف‌کنندگان برق و گاز تقسیم شود، نه اینکه تولیدکنندگان را درجه‌بندی کرده و بزرگان را منع تولید کنند. این روش غیرمنصفانه‌ای است.

به نوردکاران ظلم می‌شود/ پیشنهاد حقوق دلاری! / دولت فاصله مواد اولیه تا تولید میلگرد را بر چه اساسی ۱۱ درصد محاسبه کرده است؟

پیش‌بینی قیمت‌ها با دلار ۷۰ هزار تومان، مشکل است

مدیرعامل «آریان فولاد» در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما درباره سقف قیمتی مقاطع فولادی چیست، عنوان کرد: ما نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم. وقتی دلار به ۷۰ هزار تومان نزدیک شود، دولت قیمت ۶۳ هزار تومان را قبول نمی‌کند، در چنین شرایطی چگونه می‌توان پیش‌بینی کرد؟ بر اساس تورم وقتی دلار ۵۰ هزار تومان قیمت داشته، ۴۰ درصد تورم بر آن سوار شده، در نتیجه قیمت آن باید به ۷۰ هزار تومان رسیده باشد. بر اساس دلار ۷۰ هزار تومان، قیمت میلگرد باید کیلویی ۳۵ هزار تومان باشد. ولی دولت این تعادل را برهم می‌زند و کسی کاری از دستش برنمی‌آید.

قاسمی همچنین درباره قیمت میلگرد و صادرات آن به عراق عنوان کرد: کسانی که میلگرد را با ۴۶۰ دلار به فروش می‌رسانند، در حالی‌ که برای خود آنها ۵۰۰ دلار تمام شده است، ممکن است (من اطلاع دقیق ندارم) کالایی وارد کنند که صد درصد سود داشته و ارزش این کار را داشته باشد. در شرایط عادی وظیفه دولت و حاکمیت است که توضیح دهد که چه اتفاقی در این کشور رخ می‌دهد که مجبور می‌شویم این‌گونه صادرات داشته باشیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که در راستای استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش روز چه اقداماتی انجام داده‌اید، عنوان کرد: مساله آن است که ما به ظرفیت کامل تولید خود نرسیده‌ایم، ما زمانی می‌توانیم به شرکت‌های دانش‌بنیان فکر کنیم که بر اساس تمام ظرفیت خود کار کنیم و در این صورت که تلاش خواهیم کرد که بهره‌وری خود را به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش بدهیم.

مدیرعامل «آریان فولاد» درباره برخی ناعدالتی‌ها خاطرنشان کرد: ما به عنوان فولادساز، ۴ ماه از سال را به علت تامین انرژی مشکل تولید داریم، ولی برخی شرکت‌های فولادی که در بورس هم کالا عرضه می‌کنند، در طول سال با هیچ اختلال و تعطیلی مواجه نمی‌شوند.

قاسمی در ادامه یادآور شد: در دوران ریاست‌جمهوری آقای خاتمی بودجه‌های عمرانی به استان‌ها داده و عنوان شد که هر مسوول استانی، بودجه عمرانی کمتری استفاده کند، مورد تشویق قرار می‌گیرد، برخی استان‌ها بودجه بیشتری و برخی استان‌ها بودجه کمتری استفاده کردند. بعد از استانی که بودجه کمتری مصرف کرده به استانی که مصرف بیشتری داشت، می‌دادند و آن استان‌ها مانند اصفهان توسعه پیدا کردند. یا مشهد چهار برابر بودجه می‌گرفت. محدودیت‌های برق نیز همین گونه است برای نمونه در استان قزوین هنوز هوا سرد نشده، محدویت گاز را اعمال می‌کنند، در حالی‌ که در سایر استان‌ها کارخانه‌ها کار می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: وقتی در فولاد عنوان می‌کنند که ۵۰ درصد محدودیت دارید، یعنی کل کار تعطیل می‌شود از ۱۰۰ درصد مصرف گاز ۵۰ درصد آن برای ثبات و مانایی کوره به کار گرفته می‌شود یعنی اگر ۵۰ درصد گاز متوقف شود ما تنها می‌توانیم کوره‌ها را در شرایط ثابت نگه داریم که خط تولید نخوابد و دچار ریزش و خسارت نشود با ۵۰ درصد محدودیت در عمل کارخانه نمی‌تواند کار کند. در چنین شرایطی دقیقا ۴ ماه از سال برق و گاز نداریم، اما با این وجود ما حتی یک نفر کارگر را تعدیل نکردیم و یک روز هم حقوق شرکت به تعویق نیفتاده است و یک نفر را هم به صندوق بیمه و بیکاری تامین اجتماعی معرفی نکرده‌ایم و باری به دوش کسی نگذاشته‌ایم.

قاسمی افزود: ادامه این وضعیت برای همه سخت و طاقت‌فرسا شده است. در چنین شرایطی برای مجموعه‌ای که بالای ۱۰۰۰ نفر نیرو دارد، نگه داشتن آن کار مشکلی می‌شود. علاوه بر حوزه کارگری، در سایر حوزه‌ها مانند گردش مالی شرکت، حوزه تعهدات و از دست دادن بازار با چالش مواجه می‌شویم. در هر صورت ما ۲۰۰ هزار تن موجودی محصول نهایی داریم و از طریق این موجودی است که مشتریان خود را تامین می‌کنیم و مشکلی از این بابت نداشته‌ایم و در آینده نیز نخواهیم داشت.

به نوردکاران ظلم می‌شود/ پیشنهاد حقوق دلاری! / دولت فاصله مواد اولیه تا تولید میلگرد را بر چه اساسی ۱۱ درصد محاسبه کرده است؟

خواهان افزایش حقوق پایه کارگری

مدیرعامل «آریان فولاد» در ادامه تاکید کرد: یکی از مسائل ما، حقوق پرسنل است. درباره‌ حقوق پایه کارگری در پایان سال مذاکره‌هایی انجام‌ می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد، این پایه حقوق از قبل تعیین شده است، در حالی‌ که حقوق کارگری باید در ماه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار باشد تا اگر ارزش ریال پایین آمد و ارزش دلار بالا رفت، روی حقوق کارگری این موضوع تعدیل شود. من اگر شخصا بخواهم حقوق پرسنل‌ام را زیاد کنم، دیگر قادر به رقابت با هم‌صنف خودم نخواهم بود. این امر باید قانونی صورت گیرد، برای کارفرما، حداکثر کل هزینه پرسنلی بین ۲ تا ۳ درصد روی قیمت تمام‌شده محصول نهایی تاثیر می‌گذارد، اگر این ۳ درصد ۳.۱ درصد یا حتی ۳.۵ درصد شود، مگر چه تاثیری دارد. اگر ما بخواهیم به صورت فردی، حقوق پرسنل خود را افزایش دهیم، مشکلاتی پیش می‌آید. در کل من معتقدم که بحران اقتصادی را تنها نباید به گردن کارگر انداخت. ما سال گذشته ۲۰ درصد به حقوق پرسنل اضافه کردیم، سال آینده نیز هر نیرویی جذب کنیم ۴۰ درصد به حقوق پرسنل اضافه خواهیم کرد.

ارز چندنرخی، ریشه بیشتر مشکلات اقتصادی

قاسمی همچنین درباره موضوع چند نرخی بودن ارز گفت: چند نرخی بودن ارز، مسائل بسیاری برای کشور ایجاد کرده است. من معتقد هستم که این چند نرخی ارز باید از بین برود و به صورت پلکانی هم نمی‌توان آن را از بین برد. برای نمونه در دنیا نرخ بنزین بین‌المللی به علاوه ۲۰ درصد هزینه داخلی است، ما نیز باید این نرخ‌ها را واقعی کنیم. از سوی دیگر، باید حقوق پرسنل را افزایش دهیم؛ در کشور ما هم توانایی و هم ثروت برای این امر وجود دارد. در اتحاد شوروی، آب، گاز و برق مجانی بود، از این‌رو مصرف بی‌رویه در زمینه آب، و برق و گاز در این کشور وجود داشت، تا اینکه در روزهای پایانی اتحاد جماهیر شوروی به این مرحله رسیدند که روزی نیم ساعت آب و گاز داشتند.

وی ادامه داد: در ایران در زمینه‌های مختلف از جمله دارو، در زمینه قیمت و تعداد بسته در بسته‌بندی‌های داروها و ... تقلب‌های بسیاری وجود دارد. بعد زمانی که حقوق پرسنل را می‌خواهند اضافه کنند، می‌گویند سبب تورم می‌شود.

قاسمی مجددا درباره تامین انرژی عنوان کرد: انرژی را باید بین همه به صورت مساوی تقسیم کنند. نمی‌شود برخی صنوف برق داشته باشند و برخی صنوف و تولیدکنندگان محدود و محروم شوند.

به نوردکاران ظلم می‌شود/ پیشنهاد حقوق دلاری! / دولت فاصله مواد اولیه تا تولید میلگرد را بر چه اساسی ۱۱ درصد محاسبه کرده است؟

تاثیر بازار بین‌المللی روی میزان تولید و صادرات

مدیرعامل «آریان فولاد» همچنین در پاسخ به پرسشی که تاثیر بازار بین‌المللی بر روی میزان تولید و صادرات خود را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: در دنیا حدود ۲ میلیارد تن محصولات فولادی تولید می‌شود که مصارف گوناگون دارد. در ایران نیز بر اساس چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ قرار است ۵۵ میلیون تن فولاد تولید شود که هم‌اکنون به ۳۰ میلیون تن رسیده است. اگر مصرف داخلی را ۲۰ میلیون تن در نظر بگیریم که هم‌اکنون برآوردها روی ۱۶ تا ۱۷ میلیون تومان است ما باید ۱۰ تا ۱۵ میلیون تن صادرات داشته باشیم. با توجه به اینکه الزامات تولید و مواد اولیه فولادسازی داخلی است و همچنین بهره‌وری به نسبت مناسبی در زمینه فولاد عمومی و ساختمانی داریم، به نظر با مشکل خاصی روبرو نخواهیم شد.

قاسمی افزود: مشکل اصلی ما این است که اولویت تامین مواد اولیه با شرکت‌های دولتی و خصولتی است و بر این اساس است که این شرکت‌ها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد سود دارند و ما شرکت‌های خصوصی در بهترین شرایط بدون ضرر کار می‌کنیم. در کل با توجه به شرایط جهانی، اوضاع ما بهتر از این نیز می‌تواند باشد، به این شرط که مدیریت درستی انجام گیرد. در این راستا، دلار تک‌نرخی می‌تواند تاثیرگذار باشد. مشکل زمانی پیش می‌آید که دولت دخالت می‌کند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی ما با ۳۵ درصد ظرفیت خود کار می‌کنیم و به دلیل اختلالات انرژی، تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش این اتفاق افتاده است، این در حالی است که بیشتر همکاران ما بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند و بازار نیز به نسبت بد نیست و بازار صادراتی نیز به راه است. با توجه به اینکه فولاد ایران از مرغوبیت بالایی برخوردار است در بیشتر جاهای دنیا از جمله امارات، عمان، چین و آسیای جنوب‌غربی خریدار دارد.

مدیرعامل «آریان فولاد» درباره مالیات نیز عنوان کرد: ما در شرکت بر اساس‌ قانون کشور، مالیات را پیش می‌بریم. بر اساس شنیده‌ها، گویا قرار است که سال آینده ۴۰ درصد مالیات‌ها را افزایش دهند ما در زمینه پرداخت مالیات بسیار خوش حساب هستیم.

قاسمی تاکید کرد: یکی از مزیت‌های ما این است که هر کس از ما هر محصولی را خرید کرد، همان روز می‌تواند محصول خود را تحویل بگیرد. تا حد ممکن ما مشتریان خود را راضی نگه می‌داریم. همچنین ما به هر دلیلی که مشتری عنوان کند، کالای خود را پس می‌گیریم که این موضوع یکی از ویژگی‌های مشتری مداری ماست.

وی با تاکید بر این موضوع که ما نیاز داریم بیشتر دیده شویم، گفت: ما در راستای مسوولیت‌های اجتماعی در حد منطقه به افراد نیازمند کمک می‌کنیم.

قاسمی در پایان در پاسخ به این پرسش که در طرح‌های دولتی به دولت محصول می‌دهید، گفت: ما مشتری دولتی نداریم.

لازم به یادآوری است که شرکت آریان فولاد در سال ۱۳۸۰ کلنگ‌زنی شده و در سال ۱۳۸۴ به بهره‌برداری رسیده و در مجموع دارای ۵ خط نورد سنگین گرم و یک خط تولید گازهای صنعتی اکسیژن و هیدروژن و آرگون است.

 گزارش از علیرضا جعفری نژاد؛ پایگاه خبری فلزات خاورمیانه (می متالز)

به نوردکاران ظلم می‌شود/ پیشنهاد حقوق دلاری! / دولت فاصله مواد اولیه تا تولید میلگرد را بر چه اساسی ۱۱ درصد محاسبه کرده است؟

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده