تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۷
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۳۳۵۴۸۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

فاز جدید سونامی ریزش قیمت محصولات فولادی

‌می‌متالز - آخرین گزارش‌ها از بازار محصولات فولادی نشان می‌دهد سونامی ریزش قیمت‌ها متوقف نشده است بلکه این هفته وارد فاز جدیدی شد. محصولاتی مانند ورق سرد و ورق گالوانیزه، هفته گذشته کاهش قیمت کمتری داشتند این هفته با شدت بیشتری کاهشی شده‌اند.

به گزارش می‌متالز، ریزش قیمت سنگ‌ آهن با آغاز سال ۲۰۲۴ میلادی شوک سنگینی به بازار محصولات فولادی وارد کرد. انتظار می‌رفت افزایش تقاضا پیش از تعطیلات ۸ روزه ماه فوریه چین، روند کاهشی قیمت سنگ‌ آهن را متوقف کند. علاوه بر این فعالان بازار منتظر بودند با پایان تعطیلات و افزایش موجودی سنگ‌ آهن در بنادر چین قیمت سنگ‌ آهن صعودی شود ولی هیچ‌کدام از این وقایع مانع ریزش قیمت سنگ‌ آهن نشد تا فشار فروش و افت تقاضا نرخ هر تن سنگ‌ آهن را به کمتر از ۱۲۰ دلار برساند و به دنبال آن قیمت محصولات فولادی نیز با سرعت زیادی کاهشی شد.

آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد ریزش قیمت سنگ‌ آهن در طول هفته‌های گذشته متوقف شد و در دو روز ابتدایی این هفته سنگ‌ آهن با صعود بیش از ۱ دلاری به ۱۱۸ دلار به ازای هر تن رسید ولی روند نزولی قیمت محصولات فولادی همچنان ادامه‌دار است. بر اساس آخرین لیست قیمت متال اکسپرت روز گذشته قیمت بسیاری از محصولات فولادی کاهشی بود.

فاز جدید سونامی ریزش قیمت محصولات فولادی

بر اساس گزارش متال اکسپرت با وجود رشد قیمت سنگ‌ آهن ولی قیمت قراضه وارداتی ترکیه همچنان برمدار نزول قرار دارد. از طرفی قیمت شمش فولاد دریای سیاه و شمش فولاد وارداتی ترکیه نیز نزولی بود. گزارش فست‌مارکت نیز نشان می‌دهد قیمت شمش فولاد در بسیاری از کشور‌های جهان نزولی شده است.

فاز جدید سونامی ریزش قیمت محصولات فولادی

شمش فولاد CFR ترکیه با کاهش ۵ دلاری به ۵۲۵ دلار رسید و شمش فولاد فوب دریای سیاه نیز ۵۰۷ دلار به ازای هر تن قیمت دارد. نرخ میلگرد در ترکیه نیز با کاهش تقاضا نزولی شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد در بازار چین تقاضا برای میلگرد افزایش یافته است ولی در بازار بسیاری از کشور‌های جهان میلگرد کاهشی بود.

فاز جدید سونامی ریزش قیمت محصولات فولادی

قیمت انواع ورق‌های فولادی به روند نزولی دو هفته قبل خود ادامه دادند. البته شدت ریزش قیمت ورق گرم نسبت به دو هفته گذشته کاهش یافته است. با این حال ورق گرم همچنان بر مدار نزول قیمت قرار دارد.

فاز جدید سونامی ریزش قیمت محصولات فولادی

دو هفته قبل قیمت ورق گرم بیشتر از ورق سرد کاهش پیدا کرده بود ولی در این هفته شدت ریزش قیمت ورق‌های سرد به مراتب بیشتر از انواع ورق‌های گرم است.

فاز جدید سونامی ریزش قیمت محصولات فولادی

در بازار ورق‌های گالوانیزه نیز مانند ورق سرد فشار فروش نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است ولی در بعضی از بنادر جهان قیمت ورق گالوانیزه صعودی بود.

فاز جدید سونامی ریزش قیمت محصولات فولادی

آخرین گزارش‌ها از بازار محصولات فولادی نشان می‌دهد سونامی ریزش قیمت متوقف نشده است. البته با تثبیت قیمت سنگ‌ آهن در اواخر هفته گذشته و ابتدای هفته جاری احتمال می‌رود ریزش قیمت محصولات فولادی نیز متوقف شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده