تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۴
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۳۵۰۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

با واردات قطره‌چکانی خودرو، نمی‌توان بازار را ساماندهی کرد

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات قطره چکانی خودرو‌های نو نیز نتوانسته آنگونه که باید بر بازار تاثیر مثبت داشته باشد، زیرا از یک سو تعداد خودرو‌های وارداتی کم بوده و از سوی دیگر عوارض واردات به گونه‌ای اعمال شده که خودرو با قیمت اقتصادی به دست مردم نمی‌رسد که دولت باید در این موضوع تجدید نظر کند.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله عباس‌پور با بیان اینکه دولت باید هرچه سریعتر بستر واردات خودرو را فراهم کند، گفت: از آنجاکه مردم از قیمت و کیفیت خودرو‌های داخلی گلایه‌مند بودند، مجلس یازدهم مجوز واردات خودرو چه نو و چه کارکرده را صادر کرد.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس وعده‌های وزارت صمت و دولت مقرر بود تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰ هزار دستگاه وارد کشور شود که متاسفانه این موضوع اجرایی نشد، ادامه داد: همواره با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال تقاضا در بازار خودرو افزایش می‌یابد و از آنجاکه تولید داخل نیز پاسخگوی نیاز نیست، در نتیجه التهاب بازار بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: دولت باید در سال جاری از ظرفیت واردات خودرو به ویژه خودرو‌های کارکرده استفاده می‌کرد تا کمبود عرضه را برطرف می‌شد این در حالی است که نسبت به این مهم بی‌توجهی صورت گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه آئین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده با وجود گذشت ماه‌ها از تصویب این قانون تدوین نشده، از روند واردات خودرو‌های نو نیز انتقاد کرد و افزود: واردات قطره چکانی خودرو‌های نو نیز نتوانسته آنگونه که باید بر بازار تاثیر مثبت داشته باشد، زیرا از یک سو تعداد خودرو‌های وارداتی کم بوده و از سوی دیگر عوارض واردات به گونه‌ای اعمال شده است که خودرو با قیمت اقتصادی به دست مردم نمی‌رسد که دولت باید در این موضوع تجدید نظر کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده