تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۳۷۰۷۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رضایی‌کوچی:

مجلس در کنار مردم و پلیس افزایش کیفیت خودرو‌های داخلی را مطالبه می‌کند/ نقش پر رنگ خودرو‌های داخلی در تصادفات منجر به مرگ ایام نوروز

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ نفر در تصادفات جاده ایام نوروز جان خودشان را از دست دادند گفت: مجلس و سایر مسئولان، پلیس راهور و مردم باید مطالبات جدی از خودروساز‌ها برای افزایش کیفیت تولیدات خود داشته باشند تا در صورت بروز کوچک‌ترین تصادف و سانحه رانندگی جان افراد در خطر نباشد.

به گزارش می‌متالز، محمد‌رضا رضایی‌کوچی، در تشریح نشست امروز (۱۹ فروردین ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: این نشست با حضور سید کمال هادیانفر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، سید تیمور حسینی فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا (پلیس راهور)، مسوولان جمعیت هلال احمر و اورژانس کشور و سایر مسوولان دستگاه‌های اجرایی جهت ارائه گزارش در خصوص سفر‌های نوروزی برگزار شد.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مطابق با گزارش‌های ارائه شده در سال جاری بیش از ۷۰۰ نفر از هموطنانمان را در تصادفات جاده‌ای ایام نوروز از دست دادیم و علی رغم کاهش ۳۰ درصدی تلفات جاده‌ای نسبت به سال‌های گذشته، فوتی‌ها زیاد بوده و قابل قبول نیست. عوامل متعددی در این خصوص تاثیر گذار است که از جمله آنها می‌توان به کیفیت پایین خودرو‌های داخلی و نیز خطا‌های رانندگان و وجود نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای اشاره کرد.

وی با بیان اینکه عمده خودرو‌های تصادفی منجر به فوت در طرح نوروزی، خودرو‌های داخلی بوده‌اند، عنوان کرد: متاسفانه موضوع واردات خودرو‌ها آن طور که هدف قانونگذار بود اجرایی نشده است از این رو بنده معتقدم تا زمانی که این قانون به صورت کامل اجرایی شود، مجلس و سایر مسوولان، پلیس راهور و مردم باید مطالبات جدی از خودروساز‌ها برای افزایش کیفیت تولیدات خود داشته باشند تا در صورت بروز کوچک‌ترین تصادف و سانحه رانندگی جان افراد در خطر نباشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: برای رفع نقاط حادثه خیز اقداماتی صورت گرفته است، اما کماکان حدود ۸۰۰ نقطه پر خطر و حادثه خیز در جاده‌های کشور داریم که برای بهبود و اصلاح آنها باید گام‌های جدی برداشته شود.

وی در پایان با اشاره به افزایش نرخ جرائم رانندگی عنوان کرد: افزایش نرخ جرائم رانندگی در کاهش تخلفات رانندگان، تصادفات و تلفات جاده‌ای موثر است، اما این امر تنها راه حل نیست، ضمن اینکه رقم‌های پیش‌بینی شده متناسب با درآمد مردم و هم‌زمان با بهبود کیفیت خودرو‌های داخلی و سایر عوامل موثر صورت بگیرد و درآمد آن نیز صرف اقدامامت مرتبط با کاهش تصادفات شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده